شناسهٔ خبر: 41213810 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتراض خشونت بار علیه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در بلگراد

اعتراض هزاران نفر در برابر پارلمان صربستان علیه بازگشت مجدد محدودیت‌های کرونایی به خشونت و درگیری بین پلیس و معترضان انجامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، هزاران نفر در برابر ساختمان پارلمان صربستان در بلگراد شب گذشته علیه محدودیت های جدید برای مقابله با بحران کرونا اعتراض کردند.

به گزارش رسانه های محلی، درگیری ها و خشونت هایی بین پلیس و معترضان رخ داد.

بعد از اینکه تعدادی از معترضان تلاش کردند به سمت ساختمان پارلمان هجوم بیاورند پلیس علیه آن ها از گاز اشک آور استفاده کرد.

رئیس جمهور صربستان تنها چند ساعت قبل از این اعتراضات در تلویزیون این کشور با توجه به افزایش آمار مبتلایان در این کشور از بازگشت مجدد برخی محدودیت ها در هفته های آینده خبر داده بود.

رئیس جمهور صربستان شرایط در کشورش را جدی اعلام کرده و اظهار داشت  که بخصوص پایتخت این کشور در معرض خطر آسیب های حاصل از شیوع مجدد کرونا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه همه بیمارستان های در بلگراد پر شده است، اعلام کرد که از روز جمعه تا دوشنبه یک ممنوعیت خروج برای اهالی این شهر اعمال خواهد شد. همچنین از امروز (چهارشنبه) دیدارهای بیش از 5 نفر در این شهر ممنوع خواهد بود.

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در کشور صربستان حدود 16719 نفر به کرونا مبتلا شده و 330 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس جمهوری صربستان پیش‌تر پایین بودن پنج درصد مبتلایان به ویروس از تعداد آزمایش شدگان و کاهش تعداد افرادی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند را دو شرط ضروری برای لغو وضع اضطراری اعلام کرده بود.

ویروس کرونا برای نخستین بار ششم ماه مارس/16 اسفند 98 در صربستان شیوع یافت.

انتهای پیام/

نظر شما