شناسهٔ خبر: 41213576 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

۱۵۳ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ افزایش ۱۲ برابری فوتی‌های کرونا در کرمانشاه

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳ نفر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۲۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۳۹۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: مردم از سفرهای غیرضروری و به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: مردم از طولانی شدن بیماری خسته شده و خیلی از خانواده‌ها داغدار شده و خیلی‌ها رنج بیماری را تحمل کردند و بسیاری نگران ابتلا به بیماری هستند. کادر بهداشت و درمان فشار کاری زیادی را تحمل کرده‌اند، اما این بیماری تمام می‌شود و امیدواریم به کمک یکدیگر بتوانیم این بیماری را شکست بدهیم. کار صحیح در این دوران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع‌ها است.

۱۲ برابر فوتی‌های کرونا در استان کرمانشاه افزایش یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش ۱۲ برابری فوتی‌های کرونا در استان در تیرماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.

محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست با ائمه جمعه استان، با اشاره به افزایش فوتی‌های کرونا در استان کرمانشاه گفت: میانگین موارد فوت بر اثر کووید ۱۹ در کرمانشاه در تیرماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته ۱۲ برابر شده است.

مرادی بیان کرد: در اسفندماه هر دو روز یک نفر فوتی کرونا داشتیم که متاسفانه این تعداد به روزانه شش فوتی در تیرماه رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: میانگین موارد بستری مبتلا به کرونا نیز در تیر ماه نسبت به اسفند ۴.۳ برابر شده است.

او افزود: در اسفند ماه روزانه ۳۲ مورد بستری مبتلا به کرونا داشتیم که این تعداد در تیرماه به روزانه ۱۰۹ نفر رسیده است.

مرادی بیان کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۶۳۱ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و تعداد فوتی‌های قطعی در اثر ابتلا به کرونا به ۱۰۲ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:هم اکنون تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۴۱۷ نفر رسیده که ازاین تعداد ۳۶ نفر اینتوبه هستند.

هر ۳.۵ ساعت یک کرمانشاهی بر اثر کرونا می‌میرد
استاندار کرمانشاه بابیان این که شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد این استان خسارت وارد کرده است گفت: براساس آمار هر ۳.۵ ساعت یک کرمانشاهی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست مشترک با صاحبان صنعت که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ما با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم پیک بیماری را از زمستان و اوایل بهار به خرداد و تیر منتقل کنیم؛ اگر در اسفند و فروردین گرفتار این ویروس می شدیم باتوجه به تجربه کم کشور به طور قطع خسارت های بسیاری می دادیم.


وی افزود: در صورتی که موضوع را جدی نگیریم بدون شک‌ با یک‌ بحران جدی تر روبه رو خواهیم شد و خسارت های بسیاری را متحمل می شویم، این بیماری درمانی ندارد از این رو باید باکمک رعایت پروتکل های بهداشتی آن را کنترل کنیم.

بازوند با اشاره به اینکه کرونا در عین حال خسارت های اقتصادی شدیدی به ایران و جهان وارد کرده است، گفت: کرونا ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی ایران را از بین می برد.


به گفته وی، کرونا در طول پنج ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کرمانشاه خسارت وارد کرده است.

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه باید با وجود کرونا چرخ اقتصادی خود را بچرخانیم و در کنار آن به زندگی نیز بپردازیم؛ گفت: باید بتوانیم زندگی و کسب و کار خود را با کرونا وفق دهیم.


بازوند اعلام کرد: روند شیوع کرونا در هفته گذشته در کرمانشاه روند ثابتی داشت و رشد آن متوقف شد اما همچنان وضعیت قرمز است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا در کرمانشاه ۴۴ سال و میانگین سنی افراد فوتی ۶۴ سال است، افزود: پیک ۴۶۰ نفری افراد بستری را در استان‌ تجربه کردیم که روز گذشته این آمار به ۳۸۰ نفر کاهش پیدا کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: اکنون ۸۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته شده است که ۲۶۰ تخت از آن مربوط به مراقبت های ویژه می شود.

نظر شما