شناسهٔ خبر: 41213405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تاکید کرد:

ضرورت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در فضای مجازی در روزهای کرونایی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: در این شرایط بهره‌گیری از فضای مجازی را در دستور کار قرار داده‌ایم و نمونه موفقی از برگزاری یادواره را در فضای مجازی درباره شهدای شهرستان ایوان داشتیم که علاوه بر بهره‌مندی مردم از این برنامه، مخاطبان نیز در معرفی این شهدا نیز سنگ تمام گذاشته شد.

صاحب‌خبر -

«اسدالله تولیده» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: ایلام یک استان ایثارگر است چرا که مردم ایلام در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جنگ و دفاع بودند و با وجود اینکه استان ایلام کمتر از ۲۵۰ هزار جمعیت داشت، ولی دارای یک لشکر بود که آن هم با  روحیه ایثارگرانه و جهادی که مردم در دوران دفاع مقدس داشتند محقق شد.

وی با بیان اینکه استان ایلام در دوران جنگ با کمترین جمعیت نسبت به سایر استانها، بیشترین شهید را به نسبت کل جمعیت کشور تقدیم نظام کرده است، ادامه داد: ویروس کرونا شرایط سختی را برای امروز ما رقم زده است و قرار بود که امسال کنگره شهدای استان برگزار شود که با توجه به این شرایط تا این لحظه زمان برگزاری مشخص نیست اما دست اندرکاران این کنگره با تمام توان به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان  با تقدیر از نگاه و زحمات استاندار ایلام در این زمینه، گفت: در این شرایط بهره‌گیری از فضای مجازی را در دستور کار قرار داده‌ایم و نمونه موفقی از برگزاری یادواره را در فضای مجازی درباره شهدای بمباران هوائی شهرستان های ایلام، ملکشاهی و ایوان داشتیم که علاوه بر بهره‌مندی مردم از این برنامه، مخاطبان نیز  در معرفی این شهدا نیز سنگ تمام گذاشته شد.

تولیده ساماندهی گلزار شهدا را از کارهای اجرا شده در استان عنوان کرد و گفت: در گلزار شهدای صالح آباد که گلزار شاخص ایلام است، و مزار مطهر بیش از ۳۵ درصد شهدای والامقام استان در آن قرار دارد، این عملیات عمرانی آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با تقدیر از پیگیری‌ها و حمایت های سلیمانی دشتکی استاندار ایلام به ویژه در حوزه اعتبارات، از انجام ۴۰۰۰ متر مربع کف سازی و ساخت ۳۴۰ متر دیوار و احداث ۳۴ ستون با معماری اسلامی در این گلزار خبر داد و گفت: مرکز فرهنگی واقع در این گلزار فعالیت تازه ای را آغاز کرده و با رویکرد جدید این مرکز جذابیت های معنوی و بصری بیشتری برای مخاطبان به وجود آمده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه کار در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر قداست از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: زیرساخت‌های میز خدمت در این مجموعه و راه اندازی سامانه ۱۶۱۶ برای ارتباط با مردم و مخصوصا جامعه‌ی هدف این ارتباط را تسهیل کرده است.

تولیده تصریح کرد: در این ایام کرونایی علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی دراداره کل و ادارات شهرستانی تمام تلاش ما این است که خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه کنیم و علاوه بر این با ارسال مواد ضدعفونی به خانواده های شهدا و جانبازان شیمیایی و خانواده‌هایی که بیماری صعب العلاج دارند زمینه حفظ سلامتی بیشتر آنان را فراهم کنیم.

انتهای پیام

نظر شما