شناسهٔ خبر: 41213377 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

اگر می خواهیم فعالیت های رنگ تربیتی داشته باشند محتواهای دانش آموز محور را گسترش بدهیم

معاون پرورشی وفرهنگی گفت: برای اینکه نقش تربیت خود را پررنگ کنیم باید به سمت فعالیت‌های دانش آموز محور و نقش دادن به دانش آموزان و همچنین تولید محتوای دانش آموزی برویم تا سوادرسانه‌ای دانش آموزان را بالا ببریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی علیرضا کاظمی در جلسه ویدئو کنفرانس روسای ادارات قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با آرزوی توفیق و عرض خدا قوت برای همه عزیزانی که در حوزه قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در خط مقدم تلاش می کنند گفت: حضور در این عرصه وجه ممیز های دارد که باید شاکر و قدردان باشیم و قدردانی ما بر این باشد که حداکثر توان خود را در این حوزه مصروف کنیم .

وی ادامه داد: از آقای مسیب زاده و همه همکاران ایشان که جزء سخت کوشان این حوزه هستند  و از معاونان پرورشی استان‌ها که حساسیت خاصی در این حوزه دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.

کاظمی ادامه داد: اگر در این حوزه فعالیت کم بگذاریم باید نگران باشیم زیرا در آموزش و پرورش ما متولی قرآن، عترت و نماز هستیم و باید تلاش  دو صد چندان داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: در فضای مجازی هم کارهای خوبی شده است همین ویدئو کنفرانس ها نشانه هایی از این فضای جدید است در این فضا باید طراحی ها و معماری های جدیدی انجام بدهیم.

کاظمی گفت: انتقادی که از فضای مجازی میشود کمرنگ شدن مسائل تربیتی و آموزشی است و باید فکر کنیم که این فضا را بیشتر تربیتی کنیم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش  فعالیت های حوزه قرآن عترت و نماز  را با نظم و انظباط دانست و افزود: تشکیل قرارگاه مجازی قرآن عترت و نماز که مدیریت خوبی هم در آن بخش می شود نیز باید تبادل تجربیات ارزنده‌ای صورت بگیرد.

کاظمی گفت: اوقات فراغت مهمترین دغدغه و اولویت اول آموزش و پرورش است لذا خواهشی که دارم این است که تمام تمرکز را بر روی دارالقرآن های کشور بگذارید و از نزدیک رصد کنید هر روز یک دارالقرآن  را ارزیابی کنید و کلاس ها را به صورت منظم مورد ارزیابی قرار دهید و در انتها اثربخشی فعالیت ها را مورد سنجش قرار دهید.

وی گفت: نظارت ها را به سمت فضای مجازی ببرید این فضای نظارتی در شبکه شاد ایجاد می شود تا بر فعالیت های کمی و کیفی دارالقران ها بتوانیم نظارت بکنیم.

کاظمی ادامه داد: مدلی از ارزیابی برای مدیران دارالقران ها و خود دارالقرآن ها تدوین ‌شود که در صورت تایید و درصورت کیفیت و کمیت مناسب به منظور تشویق و تجلیل از آنها هدایایی تقدیمشان خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد : در حوزه فضای مجازی تجربه گردانی یکی از اولویت ها می تواند باشد زیرا در حوزه اوقات فراغت همه استانها از یک ظرفیت برخوردار نیستند این تجربه گردانی باعث می شود تا بتوانیم از ظرفیت های سایر استان‌ها نیز بهره ببریم .

کاظمی همچمین یک پیشنهاد برای دارالقران ها ارائه کرد و گفت: بهتر است یک دارالقرآن را کشوری اعلام کنیم کلاس ها در حد کشوری و اساتید نیز از اساتید ملی کشور انتخاب شود و البته ظرفیت محدودی در این کلاس ها در نظر گرفته شود  این می‌تواند یک تجربه در سطح ملی برای ما باشد این نشان می دهد که می توان یک استاد برجسته را  به استانهای محروم و استان‌هایی که کم برخوردار هستند و نمی توانند کلاس های باکیفیت تشکیل بدهند ببریم.

کاظمی گفت: خود را محدود به فضای مجازی نکنید ما البته فضای شبکه شاد را داریم اما خلاقیت ها و نوآوری های فضای مجازی و کار تربیتی در این فضا را نباید فراموش کنیم و بهتر است تجربیاتی را که کسب می‌کنیم با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

کاظمی خاطر نشان کرد:  ما باید با استفاده از تجربه تابستان بتوانیم خود را برای یک سال تحصیلی خوب آماده کنیم و فعالیت دارالقرآن ها می توانند برای این امر یک الگو باشد .

وی ادامه داد :ما برای اینکه نقش تربیت خود را پررنگ کنیم باید به سمت فعالیت‌های دانش آموز محور و نقش دادن به دانش آموزان و همچنین تولید محتوای دانش آموزی برویم تا سوادرسانه‌ای دانش آموزان را بالا ببریم.

کاظمی در خاتمه به  توانمندسازی نیروی انسانی  اشاره کرد و گفت: این امر هم در کنار همه این فعالیت ها و نکته بسیار مهم است که باید مد نظر قرار بگیرد.

نظر شما