شناسهٔ خبر: 41213097 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول گروه جهادی نور کریمه:

طلاب جهادی براساس نیازهای مردم وارد خدمات اجتماعی می شوند

حجت الاسلام لقمان پور وظیفه شرعی، انسانی و فعالیت براساس نیازهای مردم را از رویکردهای فعالیت طلاب جهادی در عرصه اجتماعی دانست.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی لقمان پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به رویکردهای فعالیت های طلاب جهادی در عرصه اجتماعی اظهار کرد: فعالیت های جهادی برای طلاب از یک منظر، وظیفه شرعی و ولایی شناخته می شود.

مسؤول گروه جهادی نور کریمه ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده، ولی فقیه، مرجع تقلید و نایب امام زمان(عج) دستور می دهند، طلاب جهادی وظیفه خود می دانند وارد عرصه مورد نظر ایشان شوند یعنی چنین کاری را وظیفه شرعی خود و جهاد در راه خدا می دانند و وارد عرصه اجتماعی می شوند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال طلاب جهای در ایام شیوع کرونا، زمانی که مشاهده کردند غسال خانه به آنها نیاز دارد وارد میدان شدند همانگونه که در دوران دفاع مقدس وارد میدان شدند و بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند و این حضور زمانی در غسال خانه، زمانی در بیمارستان و زمانی در محله ها است.

مسؤول کمیته تفقد از بیماران کرونایی در ستاد بحران حوزه های علمیه رویکرد انسانی را دومین رویکرد طلاب جهادی دانست و افزود: حتی اگر رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان مرجع دینی درخواستی نداشته باشند، طلاب جهادی کمک به هم نوعان را وظیفه مردمی خود می دانند.

وی با تصریح بر این که طلاب جهادی براساس نیازهای مردم و جامعه وارد خدمات اجتماعی می شوند، اظهار کرد: زمانی نیاز مردم عرصه دینی است که در آنجا حضور پیدا می کنند و زمانی مشاهده می شود بدن شیعه امام علی(ع) غسل داده نمی شود در نتیجه در آنجا حاضر می شوند و حتی گاهی پختن غذا،  و گاهی تمیز کردن خانه ها و جمع آوری وسایل مردم است چنانچه در حادثه سیل چنین کاری انجام دادند.

حجت الاسلام لقمان پور خاطرنشان کرد: طلاب جهادی با افتخار به مردم خدمت می کنند و آن را ذخیره دنیا و آخرت می دانند؛ آنها از این که فعالیت هایشان خنده به لب رهبر معظم انقلاب آورده است را بزرگترین هدیه و شیرینی فعالیت های خود می دانند./1324/ت302/ب1

نظر شما