شناسهٔ خبر: 41213096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کسب و کار‌های کشاورزی آسیب دیده از کرونا در اردبیل تسهیلات می‌گیرند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کسب و کار‌های اقتصادی کشاورزی آسیب دیده از ویروس کرونا در استان اردبیل تسهیلات می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

کسب و کار‌های کشاورزی آسیب دیده از کرونا در اردبیل تسهیلات می‌گیرندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محسن مصطفایی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه واحد‌های مشمول بخش کشاورزی که به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده گفت: واحد‌های پرورش مرغ گوشتی، واحد‌های پرورش مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گیاهان زینتی، مراکز تولید و عرضه ماهیان زینتی می‌باشند.

او از فعالیت بنگاه‌های مشمول برای بهره مدی از تسهیلات خبر داد و افزود: شاغلین هدف این تسهیلات در بنگاه‌های مشمول از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا از اول اسفند ماه سال ۹۸ نیروی کار خود را تعدیل نکرده و براساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار موجود براساس متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی سال ۹۸ اقدام کرده باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: دیگر گروه‌های هدف که می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند عبارتند از نیروی شاغل (براساس تعداد شاغلین متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی ۱۳۹۸) قرارداد کار در سال ۱۳۹۹ منعقد کرده و متعهد به حفظ آن‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ شده است.

مصطفایی گفت: تسهیلات موضوع تصویب نامه برای پرداخت دستمزد نیروی کار طی دوره سه ماه ابتدای سال ۱۳۹۹ و تامین بخشی از هزینه‌های عملیاتی واحد کسب و کار اختصاص می‌یابد و صرف آن در محلی غیر از موارد تعیین شده مجاز نمی‌باشد.

او افزود: مبلغ تسهیلات برای واحد‌های کسب و کار موضوع بند اول ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده با رعایت شرایط قید شده در بند‌های مذکور تعیین می‌گردد که ۷۰ درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۳۰ درصد آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب و کار می‌باشد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: موسسه اعتباری در صورت تصویب و انعقاد قرارداد با واحد کسب و کار، تسهیلات مصوب را به صورت دو مرحله‌ای پرداخت می‌کند.

مصطفایی افزود: برای واحد‌های دارای ۵۰ نفر شاغل به بالا، سهم دستمزد شاغلین نزد آن موسسه مسدود و براساس فهرست اعلامی کارفرما که احراز اشتغال آن به تایید سازمان تأمین اجتماعی رسیده و در سامانه کارا درج شده، در وجه نیروی کار پرداخت نماید.

او بیان کرد: موسسه اعتباری موظف است تمامی درخواست‌های واحد‌های کسب و کار تایید شده از سوی دستگاه بخشی و یا کارگروه را که قبل از پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به آن موسسه ارسال شده، پذیرش نماید.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: نرخ سود تسهیلات موضوع این شیوه نامه با توجه به ماده ۷ آیین نامه ۱۲ درصد می‌باشد.

انتهای پیام/ح

نظر شما