شناسهٔ خبر: 41212578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سی ان ان: برزیل در کرونا غرق شده اما از ماسک خبری نیست

گزارش سی ان ان از شهرهای برزیل نشان می‌دهد علی رغم اینکه نزدیک به یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ده‌ها هزار نفر فوت کرده‌اند اما مردم این کشور از ماسک استفاده نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، خبرنگار سی ان ان از شهر «سائوپائولو» گزارش داد که خیابان های بزرگترین شهر برزیل شلوغ است و  همه جان می توان بدون ماسک رفت و این در حالی است که اینکه بیماری کووید-19 با سرعت فزاینده در حال گرفتن جان مردم است.

بر اساس این گزارش، «ژائیر بولسونارو که بعضی وقت ها ترامپ برزیل خوانده می شود، با تمسخر کووید-19 را سرماخوردگی کوچک توصیف کرده و درخواست وزارت بهداشت خود برای فاصله گذاری اجتماعی را جدی نگرفت.»

در عرض یک ماه دو وزیر بهداشت برزیل به دلیل اختلاف با رویکرد بولسونارو درباره مقابله با ویروس کرونا از مقام خود کنار رفتند.

با 65 هزار فوتی و بیش از یک میلیون 600 هزار نفر مبتلا برزیل پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است. اما همچنان آزمایش گیری به کندی انجام می شود و بعضی منابع محلی به سی ان ان گفته اند که آمار واقعی مبتلایان می تواند 12 الی 16 برابر بیشتر از آمار ثبت شده باشد.

علی رغم اینکه صداهای زیادی برای استیضاح بولسونارور شنیده می شود و اعتراضات علیه اقدامات وی شدت می گیرد اما  نظرسنجی ها نشان می دهد او همچنان در میان 30 درصد مردم برزیل محبوبیت دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما