شناسهٔ خبر: 41212273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

نزول بازارهای جهانی در استرس کرونا

بازارهای آسیایی در معاملات امروز با روند کاهشی همراه شد در حالی که افزایش میزان مبتلایان در بیشتر کشورهای جهان، نگرانی ها را نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی بیشتر کرده است و در این میان، قیمت نفت را نیز با رونئ منفی همراه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، شاخص آسیا پاسفیک در معاملات امروز با افت همراه شد درحالی که شاخص های بازار چین در رفت و آمد بین مدار مثبت و منفی در حال حرکت بودند .

در میان بازارهای آسیایی، شاخص اصلی بازار استرالیا با کاهش ۰.۴ درصدی رو به رو شد و شاخص بورس نیوزلند و کره شمالی نیز با روند کاهشی ۰.۳ درصدی و ۰.۴ درصدی همراه شدند

در ادامه ، نیکی ژاپن نیز با کاهش ۰.۱ درصدی رو به رو شد و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ نیز روند منفی را از آن خود کرد.

در این میان، شاخص فیوچرز اس اند پی با رشد ۰.۱ درصدی رو به رو شد .این در حالی است که، در معاملات شب گذشته شاخص های بازار آمریکا با روند کاهشی همراه شدند.

اما در بازارهای کالایی، با این که پیش‌بینی می‌شد که تولید نفت آمریکا با کاهش قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ همراه باشد ، اما این کاهش از انتظارات کمتر بود و حالا آمریکا با افزایش ذخیره نفت رو به رو است.

موضوعی که بر کل بازار طلای سیاه سایه انداخته و نگرانی‌ها را نسبت به مازاد عرضه و کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد.

نگرانی ها نسبت به مازاد عرضه در حالی شدت گرفته که وضعیت تقاضا نیز چندان مطلوب نیست. موج دوم کرونا در گوشه و کنار جهان در حال اوج گرفتن است، ‌ موضوعی که می‌تواند محدودیت‌های تردد را بیشتر کرده و مصرف سوخت را کاهش دهد.

در این صورت، ‌ تقاضا برای نفت خام روند کاهشی خواهد داشت و فشار مضاعفی بر قیمت‌ها وارد می‌شود.

با توجه به این موارد، ‌نفت برنت امروز با کاهشی ۰.۴ درصدی به ۴۲ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت آمریکا نیز ۰.۴۴ درصد کاهش داشت و ۴۰ دلار و ۴۴ سنت قیمت خورد.

نظر شما