شناسهٔ خبر: 41211755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

انصارالله: یمن، انبار‌های خودش را از موشک و پهپاد پر کرده است

ابنا

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، تاکید کرد: انبار‌های موشکی این کشور برای پاسخ دادن به حملات ائتلاف متجاوزان سعودی، پر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره کشف سلاح‌هایی با نشان آژانس توسعه بین المللی آمریکا در استان البیضاء یمن گفت: ما می‌دانیم که القاعده و همه گروه‌های تکفیری، ساخته آمریکاست. کشف این سلاح ها، نقش آمریکا را در حمایت از این گروه‌ها برملا می‌کند، در حالی که واشنگتن مدعی مبارزه با آنهاست.

وی افزود: آمریکا بود که گروه القاعده را در افغانستان تشکیل داد و از آن حمایت کرد. آمریکا بود که داعش را در سوریه و عراق ایجاد کرد؛ بنابراین آمریکا نه فقط از القاعده و داعش حمایت می‌کند، بلکه در اصل این گروه‌ها را تشکیل داد.

البخیتی گفت: پس از آنکه ملت یمن بپاخاست و عملیات برای نابود کردن این گروه‌ها را آغاز کرد، دخالت نظامی خارجی با فرماندهی آمریکا در یمن آغاز شد تا این گروه‌ها را نجات دهند. این موضوع برای ما آشکار است و بقیه ملت‌های عربی و اسلامی هم باید این واقعیت را درک کنند که این گروه‌ها در واقع، به نفع برنامه‌های آمریکا عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آمریکا تصمیم گرفته است به طور مستقیم وارد جنگ یمن شود؟ خاطر نشان کرد: آمریکا با ارسال سلاح‌هایی که علامت آژانس توسعه بین المللی آمریکا بر روی آن‌ها حک شده است، می‌خواهد بر دیدگاه گروه‌های تروریستی تاثیر بگذارد و همبستگی خودش را با آن‌ها نشان دهد. هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کنگره اعتراف کرد که واشنگتن عامل تشکیل گروه‌های تروریستی و حامی آنهاست. ملت‌های منطقه نباید فریب سیاست‌های آمریکا را بخورند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با این شبکه گفت: سخنان امروز سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، پیامی برای همه کشورهای متجاوز بود. سعود یها بودند که این تجاوزگری را آغاز کردند و ما فقط از خود دفاع می کنیم. در تولید انواع سلاح از جمله موشک های بالستیک و پهپادها با قدرت بیشتر عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یمن، انبار‌های خودش را از موشک و پهپاد پر کرده است و همچنین قصد دارد تولید آن‌ها را گسترش دهد افزود: ما توانایی عبور از همه سامانه‌های پدافند هوایی عربستان را داریم. با توجه به اینکه ما این سلاح‌ها را در داخل یمن تولید می‌کنیم، نگرانی درباره تعداد آن‌ها نداریم، زیرا می‌توانیم تولید آن‌ها را افزایش دهیم. ما در صورت لزوم می‌توانیم خط‌های جدید تولید راه اندازی کنیم یا سرعت تولید موشک‌ها را بالا ببریم. افزایش تعداد موشک ها، هزینه آن‌ها را کاهش می‌دهد.


………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما