شناسهٔ خبر: 41210791 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اکران 3 فیلم جدید در سینما‌های کشور/ آخرین حضور سینمایی خانم بازیگر

سینما‌های سراسر کشور امروز با شروع اکران ۳ فیلم «زن‌ها فرشته اند ۲» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش، «آنجا همان ساعت» به کارگردانی سیروس الوند و «پیشی میشی» ساخته حسین قناعت به کار خود ادامه خواهند داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 سرانجام بعد از تعطیل طولانی مدت سینما‌ها پس از شیوع بیماری کرونا، سالن‌های سینمایی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول تیر ماه سال جاری بار دیگر آغاز به کار کردند، این سالن‌ها موظف شدند تا با ظرفیت پنجاه درصدی خود میزبان مخاطبان باشند.

اخبار فرهنگ و هنر - در این چرخه اکران که از سومین ماه سال ۹۹ آغاز به کار کرده بود، ۲ فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و «خوب بد جلف:ارتش سری» ساخته پیمان قاسمخانی به عنوان دو فیلم اصلی راهی سینما‌ها شدند، در کنار این آثار فیلم‌هایی همچون «جهان با من برقص»، عطر داغ، «یادم تورا فراموش»، چهل و هفت و یلدا از جمله آثار دیگری هستند که به چرخه اکران اضافه شدند.

شورای صنفی نمایش یکشنبه هفته جاری نخستین جلسه خود را برگزار کرد و براساس این جلسه سه فیلم جدید از امروز به چرخه اکران سینما‌ها در سال ۹۹ اضافه می‌شوند، حال باید دید با اضافه شدن این سه آثار و افزایش تنوع آثار میزان استقبال مخاطبان افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، به معرفی سه فیلم تازه اکران شده «آنجا همان ساعت»، «زن‌ها فرشته‌اند ۲» و «پیشی میشی» پرداخته که به شرح زیر است:

آنجا همان ساعت

سیروس الوند کارگردان با سابقه آثاری همچون «پرتغال خونی»، «دست‌های آلوده» و «این سیب هم برای تو» دیگر کارگردانی است که آخرین فیلم خود با نام «آنجا همان ساعت» را راهی چرخه اکران خواهد کرد تا این فیلم شانس خود را در شرایط بحرانی سینما بیازماید. 

این فیلم نزدیک به سه سال پیش ساخته شد اما نتوانست به هر صورت راهی برای اکران پیدا کند، حتی ورود این اثر به جشنواره فیلم فجر هم با ناکامی روبرو بود و این فیلم به عنوان اثر رزرو در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفت.

پرویز پرستویی، ماهور الوند، شهرام حقیقت دوست، امیرحسین فتحی، شاهرخ فروتنیان، سعید پیردوست از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «آنجا همان ساعت» به ایفای نقش پرداخته اند. 

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «آنجا همان ساعت» آمده است: رعنا معلم مقطع ابتدایی و امیر کارگر کارگاه بلورسازی، زندگی عاشقانه خود را در محله‌ای قدیمی و در حاشیه شهر آغاز کرده‌اند. غافل از آنکه شیطنتی جنون‌آمیز خوشبختی ساده آنها را نشانه رفته است.

زن‌ها فرشته‌اند ۲

«زن‌ها فرشته اند ۲» به تهیه کنندگی محمدحسین فرحبخش فیلمی در ادامه داستان زن‌ها فرشته اند قسمت اول است که در سال ۸۶ اکران شد و موضوع آن زنانی بود که شوهرانشان به آن‌ها خیانت کرده اند و آن‌ها در پی تلافی هستند.

سحر قریشی، نیوشا ضیغمی، محمدرضا شریفی، سیروس همتی در کنار دیگر بازیگران در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم یکی دیگر از آثار گیشه محور چرخه اکران است که باید دید در شرایط فعلی سینما‌ها می‌تواند فروش خوبی داشته باشد یا خیر. فیلمی که در نسخه اول از نظر اکثریت منتقدین کمدی سطحی خطاب شده بود و با توجه به عکس‌های منتشر شده در قسمت دوم تغییر چندانی نداشته است.

پیشی میشی

پیشی میشی عنوان تازه‌ترین ساخته کمدی حسین قناعت و تهیه کنندگی احمد احمدی است که قرار بود نوروز امسال در سینما‌های سراسر کشور به نمایش دربیاید که به دلیل کرونا از اکران باز ماند.

این فیلم آخرین حضور صدیقه کیانفر بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون بر پرده نقره‌ای است، کیانفر خرداد ماه سال جاری به دلیل ایست قلبی درگذشت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیچ عشقی به اندازه عشق فرهاد به ملوس پرشور و دردسرساز نیست، شاید به خاطر شباهت فرهاد به آلن دلونه که همه رو عاشق خودش می‌کنه.

رضا شفیعی جم، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، علی کاظمی، ساعد هدایتی، محمد شیری، سپهر سهرابی، مهدی حدادی، نفیسه روشن، یوسف صیادی، صدیقه کیانفر، عباس محبوب از بازیگران پیشی میشی هستند.

 

نظر شما