شناسهٔ خبر: 41210245 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

بزرگترین دانشگاه های جهان به آموزش مجازی ادامه خواهند داد

دانشگاه‌های مطرح در آمریکا، اروپا و آسیا که از زمان آغاز شیوع کرونا در نحوه برگزاری برنامه های آموزشی خود بازنگری کرده بودند اکنون با ادامه یافتن همه‌گیری ناشی از بیماری کووید-19 به این روند ادامه می‌دهند و اعلام کرده اند که بخشی از کلاس های ترم جدید تحصیلی خود در بهار و پاییز را به صورت آنلاین و از راه دور برگزار می‌کنند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| به گزارش تارنمای فوربس، همه دانشجویان سال اولی  دانشگاه هاروارد که یک هزار و 650 نفر هستند می توانند با شروع شدن دوره تحصیلی خود از 2 سپتامبر در خوابگاه دانشجویی خود بمانند و در کلاس های مجازی شرکت کنند ولی اجازه ندارند در کلاس ها حضور فیزیکی داشته باشند.

 

شیوع ویروس کرونا دانشگاه ها را وادار کرده طرح هایی را برای حفاظت از جان دانشجویان و اساتید از کووید-19 اجرا کنند. از آموزش آنلاین گرفته تا محدود کردن ظرفیت حضور دانشجویان در دانشگاه ها از جمله برنامه های هاروارد و دانشگاه پرینستون برای ترم جدید تحصیلی است.

 

سی ان ان گزارش داده علاوه بر دانشگاه های هاروارد و پرینستون، دانشگاه ییل آمریکا کار آموزشی را در ترم پاییز بدون دانشجویان سال دومی و بدون دانشجویان سال اولی در فصل بهار شروع می کند.

 

دانشگاه پرینستون از دانشجویان کارشناسی با ظرفیت کمتری در فصل پاییز استقبال می کند و تخفیف 10 درصدی برای شهریه امسال در نظر گرفته است.

 

هر دو دانشگاه اعلام کرده اند تست کرونا برای همه دانشجویانی که اجازه دارند به دانشگاه برگردند ضروری است و در همه دوره تحصیل به طور مداوم از آنها آزمایش گرفته می شود.

 

هاروارد فاصله اجتماعی و تدابیر قرنطینه در خوابگاه ها را اجرا خواهد کرد و هر فردی که قصد ورود به محیط دانشگاه پرینستون را دارد باید ماسک بپوشد.

 

تدابیر کرونایی فقط مخصوص این دو دانشگاه نیست و بسیاری از دانشگاه های سراسر جهان با تغییر در نحوه تشکیل کلاس های خود تلاش می کنند آموزش مجازی و از راه دور را در دوران شیوع این همه گیری تجربه کنند.

 

در آمریکا دانشگاه واشنگتن اعلام کرده بود که  ترم بهار را به صورت کامل مجازی برگزار می کند و اگر لازم باشد این رویه در ترم تابستان و پاییز ادامه می یابد.

 

دانشگاه بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا همه کلاس های حضوری خود را در ترم تابستان تعطیل و به صورت آنلاین برگزار می کند.

 

دانشگاه میشیگان، ترم بهار و تابستان با روش‌های جایگزین و بدون برگزاری جلسه‌های حضوری پیگیری خواهند شد.

 

دانشگاه آکسفورد انگلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلاس‌های خود را تعلیق خواهد کرد و  تا هر زمان که ممکن باشد، تدریس و آموزش به شکل آنلاین دنبال می‌شوند.

 

 بر اساس گزارش کالج سلطنتی لندن در انگلیس تمامی کلاس‌های ترم تابستان این دانشگاه بصورت مجازی برگزار می‌شوند. همچنین دانشجویان مهمان که به کشورهای خود بازگشته‌اند نیز می‌توانند از آموزش‌های مجازی استفاده کنند و مشکلی در گذارندن ترم خود نخواهند داشت.

 

دانشگاه تورنتو، کانادا همه کلاس‌ها و امتحانات حضوری این دانشگاه را از 16 مارس تا پایان بهار لغو کرده و اعلام کرده بود که آموزش با روش‌های جایگزی صورت می‌گیرد.

 

دانشگاه هلسینکی، فنلاند در اطلاعیه ضمن تعلیق کلاس های آموزشی خود در ترم بهار اعلام کرده که قصد دارد اعتبار تحصیلات تکمیلی دانشجویان را تا پایان دوره پاییز 2020 تمدید کند.

 

دانشگاه ملبورن، استرالیا علاوه بر برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین همچنین اعلام کرده که ترم دوم (ژوئیه - اکتبر) (ترم پاییز) خود را با یک هفته تاخیر آغاز می‌کند.

 

دانشگاه کیوتو، ژاپن اعلام کرده که کلاس‌های دانشجویان کاملا بصورت آنلاین دنبال خواهند شد تا اختلالی در روند آموزشی آن‌ها ایجاد نشود.

 

 ویروس کرونا موسوم به « کوید 19»  اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 طبق آخرین امار کرونا تاکنون بیش از 11 میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این تعداد 546 هزار و 622 نفر باخته اند. 

 

با وجود روند افزایشی شیوع ویروس در آمریکا دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور خواستار بازگشایی مدارس به روال عادی از پاییز شده است، بسیاری از ایالت‌ها در مواجهه با رشد دوباره مبتلایان به کرونا، محدودیت‌ها را کاهش نداده‌اند.

 

منبع: ایرنا

نظر شما