شناسهٔ خبر: 41209821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار بوشهر: امسال ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه "سد خائیز" تزریق می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار بوشهر ساخت ۴ سد بزرگ شامل سدباغان، دالکی، خاییز و دشت‌پلنگ در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور به سد خائیز استان بوشهر تزریق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی همه مردم در مقابل با بیماری کرونا اظهار داشت: در این راستا بهترین ابزار برای مقابله با این بیماری استفاده از ماسک است و مردم باید خود را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ملزم بدانند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بازاریان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: مقابله با بیماری کرونا  تعطیلی بازار،کسب و کار و  معیشت مردم نیست  بلکه باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سبک زندگی تبدیل شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های استان دارای وضعیت قرمز کرونایی است افزود: در این راستا محدودیت‌هایی برای یک هفته در برخی  موارد و نقاط اعمال شده که لازم است مردم استفاده از ماسک را در محافل عمومی از جمله ادارات و بازار در دستور کار قرار دهند تا زمینه  شکسته شدن زنجیره انتقال کرونا مسدود شود.

گراوند در ادامه به طرح‌های آبرسانی پرداخت و با اشاره به اجرای طرح‌های سدسازی خاطرنشان کرد:  4 سد بزرگ شامل سدباغان، دالکی، خاییز و دشت‌پلنگ در استان بوشهر عملیات اجرایی آن آغاز شده که تکمیل آن نقش مهمی در تامین آب در بخش‌های کشاورزی و شرب دارد.

وی با بیان اینکه سد دالکی با حجم مخزن 270 میلیون مترمکعب از جمله سدهای بزرگ استان بوشهر است افزود: سد دالکی با تامین اعتبارات سفر رئیس جمهور و ماده 56  روند اجرایی آن تسریع می‌یابد و امسال آبگیری می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تزریق  35 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به سد خائیز افزود:  از 60 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور 25 میلیارد تومان سال قبل پرداخت شد و 35 میلیار تومان دیگر امسال تزریق می‌شود.

گراوند سدهای باغان با حجم ذخیره مخزن به میزان 32 میلیون مترمکعب و دشت پلنگ با ظرفیت مخزنی حدود 150 میلیون مترمکعب را از جمله سدهای دارای فاینانس خارجی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: فاینانس  این سدها افزون بر 84 میلیارد تومان نقدینگی تامین و به شرکت چینی واریز شده و 15 درصد اعتبار نیز باید از اعتبارات استان بوشهر تامین شود.

وی با اشاره به روند اجرای طرح راه‌ آهن بوشهر - شیراز گفت: این خط ریلی در جبهه‌های مختلف کاری فعال است به طور یقین اگر 2 استان بوشهر و فارس پای کار باشند روند اجرای پروژه تسریع می‌یابد.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه نمایندگان استان بوشهر در تامین اعتبارات آن در بودجه سال آینده  افزود: امید می‌رود در بودجه سال آینده با کمک نمایندگان بوشهر و فارس در مجلس شورای اسلامی قدم‌های موثرتر و بلندتری برای سرعت بخشی به پروژه راه آهن بوشهر – فارس برداشته شود.

گراوند، سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر- فارس را قطعه 10 به طول 25 کیلومتر در استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: این قطعه که در منطقه کوهستانی قرار دارد حجم عملیات خاکی آن 18 درصد است.

وی با بیان اینکه بیش از 82 درصد عملیات در  قطعه 10 خط ریلی بوشهر  اجرا شده تصریح کرد:پروژه راه آهن بوشهر- شیراز اکنون فعال است و پیمانکار نیز مطالبه اعتباری زیادی ندارد و به‌روز است.

انتهای پیام/190/س

نظر شما