شناسهٔ خبر: 41209745 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان تاکیدکرد:

ثبت سفارش به موقع کتاب های درسی دانش آموزان در سامانه

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه، بر ثبت سفارش به موقع کتاب های درسی از طریق سامانه تاکیدکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، نظام مرادی در گفتگو با خبرنگار واحد خبر استان از تشکیل کارگروه برنامه ریزی سفارش و توزیع کتاب های درسی و بسته آموزشی استان در سال تحصیلی 1399-1400 خبر داد و گفت: وظیفه این کارگروه، مدیریت، نظارت و پایش فرایند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی است.

مرادی با بیان اینکه متناظر با استان، کارگروهی نیز در شهرستان ها و مناطق تشکیل شده است؛ گفت: در طول این ایام بازدید هایی انجام شده و در ابتدای امر به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه هم اکنون به دلیل نظارت بر نحوه ثبت سفارش کتب درسی و دریافت کتاب در استان، شاهد سیر صعودی ثبت سفارش نسبت به کشور هستیم.

وی از کسب رتبه پنجم کشوری در ثبت سفارش و تهیه کتاب های درسی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی خبر داد و گفت: تا کنون برای تعداد 213 هزار و 166 نفر از دانش آموزان استان کتاب تهیه و در انبار مرکزی موجود می باشد.

مرادی با تشکر از تلاش های دست اندرکاران در خصوص ثبت سفارش و دریافت کتاب های درسی؛ اظهارداشت: در هنگام ثبت سفارش کتاب های درسی هیچ پول و وجه نقدی از اولیا گرفته نمی شود .

مرادی با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب های درسی دوره های مختلف تحصیلی فقط از طریق سامانه www.irtextbook.irیاwww.irtextbook.com انجام می شود؛ تاکید کرد که کتب درسی صرفا براساس سفارشات مثبوت در سامانه توزیع می شود.

وی با بیان اینکه اولیای دانش آموزان می توانند به دو شیوه فردی و گروهی نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی اقدام کنند؛ تصریح کرد: مدیران مدارس موظفند تمامی دانش آموزان همان مدرسه را در مرحله اول به صورت گروهی ثبت سفارش کنند .

این مقام مسئول گفت: در مرحله دوم مدیر مدرسه باتوجه به بروز آوری اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد، باید وضعیت سفارش کتاب درسی دانش آموزان را رصد کرده و در صورت عدم ثبت سفارش، موضوع را به دانش آموز یا ولی دانش آموز محول کرده که خود براساس اطلاعات سامانه سناد ثبت سفارش داده و کد رهگیری دریافت کند.

مرادی افزود: مدارس موظفند براساس کد رهگیری کتاب ها را به دانش آموزان تحویل دهند .

وی تغییر در زمان آغاز بازگشایی مدارس و شروع فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس را یکی از دغدغه های مهم عنوان کرد و گفت: باتوجه به شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه، تقویم زمانی توزیع کتب درسی نیز دچار تغییر خواهد شد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان گفت: کتاب های درسی در پنج سطح دوره ابتدایی، مدارس استعدادهای درخشان، دوره کودکان استثنایی، آموزش متوسطه اول و دوم ثبت سفارش و توزیع خواهدشد.

وی همچنین به تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی برای سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: سفارش کتاب دوره ابتدایی کودکان استثنایی و بخشی از متوسطه (فنی حرفه ای )24 فرودین ماه لغایت 31 خردادماه و برای سایر پایه ها نیز از اول تیرماه تا 25 شهریور ماه بوده است که باتوجه به شروع زود هنگام بازگشایی مدارس، تقویم زمانی دچار تغییر خواهد شد.

مرادی در پایان از اولیا دانش آموزان و مدیران مدارس خواست که در فرصت باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، ایام باقیمانده را غنیمت شمرده و نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی حداکثر تاپایان مرداد ماه اقدام نمایند، تا درسال تحصیلی جدید بدون هیچ گونه دغدغه ای دانش آموزی بدون کتاب در سر کلاس های درس نداشته باشیم .

نظر شما