شناسهٔ خبر: 41209640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در همدان مطرح کرد؛

لزوم ارتباط بازاریان با علما و حوزویان/ نظارت مسؤولان بر بازار بیشتر شود

امام جمعه همدان گفت: برای سلامت اقتصاد و بازار، باید همواره بازاریان با حوزویان و علمای دین در ارتباط باشند تا در کسب روزی حلال در مسیر اسلام حرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز با اعضای جامعه اسلامی بازار همدان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه همدان در این دیدار اظهار کرد: جایگاه اقتصاد و بازار در اسلام بسیار مهم و همواره دستورات زیادی در حوزه بازار و معاش در اسلام داریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: خوشبختانه کسبه و بازاریان همدان به علت رعایت انصاف و حقوق عامه مردم در کشور همیشه خوشنام بوده اند و امیدواریم که این صفت همچنان بر بازاریان این استان صدق کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه سخنان خود بیان کرد: برای سلامت اقتصاد و بازار، باید همواره بازاریان با حوزویان و علمای دین در ارتباط باشند تا در کسب روزی حلال در مسیر اسلام حرکت کنند.

امام جمعه همدان گفت: تاریخ نشان می دهد که بسیاری از بازاریان همدان همیشه جزء پا منبری های ثابت آیت الله آخوند بوده اند و این نشان از ارتباط و تعامل بازاریان با روحانیون و بزرگ دین در این استان دارد.

این استاد حوزوی در ادامه تاکید کرد: امروز هم بازاریان برای اینکه کسب آنان همواره حلال و با برکت باشد، باید ارتباط خود را به مانند اسلاف خود با دستورات دینی تطبیق دهند و در معاملات خود به دستورات قرآن و دین رجوع نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: در دیدارهایی که در این مدت با برخی از بازاریان و فعالان اقتصادی همدان داشته ایم، شاهد برخی از مشکلات در حوزه کاری این عزیزان هستیم که این مسایل و مشکلات در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است و بدین منظور معاونتی با عنوان «مطالبه گری» طراحی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با انتقاد از ضعف نظارت بر بازار بیان کرد: در این شرایط نامساعد اقتصادی شاهد نوساناتی در بازار هستیم که می طلبد دستگاه های نظارتی حضور بیشتر و مستمرتری در بازار داشته باشند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: در بحث نظارت در بازار شاهد تلاش های از سوی مدیران و مسؤولان دولتی هستیم، ولی اگر به معنای واقعی به دنبال رفع این مشکلات در سطح بازار هستیم، باید همه مسئولان با روحیه جهادی وارد عرصه کار شوند./1403/پ210/ب1

نظر شما