شناسهٔ خبر: 41209223 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

پخش تلویزیونی و عرضه اینترنتی مستند «زندگی آن سوی دیوار»

صاحب‌خبر -

مستند داستانی «زندگی آن سوی دیوار» با روایتی از تلاش یک دختر در مسیر رسیدن به «آنچه هست» و «آنچه باید باشد» تازه‌ترین محصول خانه هنری رسانه‌ای دیما عرضه اینترنتی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، «زندگی آنسوی دیوار» در مورد دختر نوجوانیست به نام مریم که عاشق کتاب و کتابخوانیست اما خانواده و اولیای مدرسه با این کار مخالف هستند و سعی دارند او را ار هرجه دوست دارد و دنیای خیال انگیز کتاب دور کنند او و هم سن هایش بین خود و بزرگترها دیوار های خالی میچینند و خودشان در پشت دیوارها، غرق دنیای خیال انگیز خود و کتابها می شوند و تا جائیکه…

همه ما در زندگی آرزو و دغدغه هایی داریم که قضاوت های نابجا و تربیت های قالبی خانه و جامعه، آن را به محاق می برد. خرد را با دانش یکی گرفتن، موفقیت را با آرامش توؤامان ندانستن و… همه و همه بن مایه تفکر آسیب زایی است که ما را از بیرون آبادان و از درون ویران می کند. این مستند روایت تلاش دختری است که در مسیر رسیدن به «آنچه هست»، «آنچه باید باشد» را کنار می زند و از چهارشنبه ۱۸ تیر بصورت همزمان در سایت‌های نمایش آنلاین فیلم نظیر فیلیمو، عمار و فیلمگردی دسترس علاقه‌مندان به سینمای مستند قرار گرفته است.

این مستند از کودکی شخصیت اصلی فیلم به نام مریم آغاز می‌شود و به روند ایجاد علاقه به مطالعه کتاب در او پرداخته می‌شود. مریم از پنج سالگی شیفته تصاویر کتاب‌هایی که خواهرش می خواند شده و دنیایی فانتزی را با نقاشی‌های خواهرش برای خود می‌سازد و در خیال‌پردازیهای کودکانه‌اش غرق می شود. حالا دیگر زندگی او پراست از داستان‌هایی که در ذهنش می‌بافد و با آنها راه می رود، غذا می خورد و می خوابد. از همان روزهای اول ورود به مدرسه و آموختن الفبای فارسی؛ کتاب خواندن را آغاز کرده و در دنیای کتابها غرق می شود. کتابهایی که بعضا برای سنش سنگین است اما برای فهم مریم نه!

این تفاوت مریم با بچه های هم سنش و کتاب خواندن بی حدو اندازه و شیفتگی اش نسبت به مطالعه، دردسرهایی را برای او ایجاد می کند تا جائیکه این سرگشتی و تفاوت به مذاق خیلی ها و اولیای مدرسه اش خوش نیامده و او را دچار چالشهای متفاوتی می کند. اما مریم عشق خود را یافته و بی توجه به مخالفت ها راه خودش را می رود. اکنون مریم بزرگ شده و خودش در مقام معلمی قرار گرفته و دوست دارد عشق به کتاب و مطالعه را در بچه های نوجوانی که او را یاد روزهای نوجوانی اش می اندازد، ترویج دهد اما بازهم با مخالفت هایی روبروست و هنوز افراد زیادی در اطرافش هستند که برای خواندن و مطالعه خط و مرزهای زیادی قائلن و برای او سد می شوند و مریم همچنان در مسیری که می رود با چالشهای زیادی همراه است.

همچنین، علاوه بر عرضه اینترنتی مستند داستانی «زندگی آنسوی دیوار» این مستند روزهای چهارشنبه ۱۸ تیر ساعت ۱۳:۱۵ از شبکه امید، ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه یک و پنجشنبه ۱۹ تیر ساعت از شبکه مستند سیما روی آنتن خواهد رفت.

مستند داستانی «زندگی آنسوی دیوار» به کارگردانی سیدمحسن میرحسینی و تهیه‌کنندگی مهدیه سادات محور تهیه‌شده در خانه هنری رسانه‌ای دیما و محصول سازمان هنری رسانه‎‌ای اوج است.

اشتراک گذاری در:

نظر شما