شناسهٔ خبر: 41208982 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر پیگیری کرد؛

موج دوم کرونا؛ چالش فیلم‌های تازه اکران/ چراغ سینما روشن می‌ماند؟

نیوشا روزبان

همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا وضعیت سه فیلم سینمایی که در انتظار ورود به چرخه اکران از ۲۵ تیرماه بودند، با ابهاماتی مواجه شده است؛ موضع صاحبان این آثار در برابر این چالش چیست؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تصمیم‌گیری جلسه اخیر شورای صنفی اکران اعلام شد که ۳ فیلم سینمایی «پیشی میشی» به کارگردانی حسین قناعت، «آنجا همان ساعت» به کارگردانی سیروس الوند و «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان از روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در سینماهای کشور اکران شوند تا در کنار دو فیلم «شنای پروانه» محمد کارت و «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» پیمان قاسم‌خانی ترکیب فیلم‌های روی پرده سینماها را متنوع‌تر کنند.

با افزایش شیوع ویروس کرونا و موج دوم ابتلای فراگیر به این بیماری، اما شرایط تغییر کرد و همزمان با طرح برخی تردیدها درباره احتمال تعطیلی مجدد مراکز هنری مثل سالن‌های سینمایی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پیشی میشی» به‌عنوان تنها فیلم کودک حاضر در ترکیب فیلم‌های جدید از اکران انصراف داد.

احمد احمدی در توضیح این تصمیم گفت: درخواست ما برای اکران «پیشی میشی» به قبل از موج تازه کرونا باز می‌گردد. ما بر اساس آنچه اعلام شده بود تصور می‌کردیم زیرساخت‌های لازم برای اکران آماده است، کرونا هم فروکش کرده بود و قرار بود همه سینماها باز شوند اما حالا با گسترش دوباره کرونا و تعطیلی دوباره سینماها به خصوص در شهرستان‌ها چاره‌ای جز انصراف از اکران نداریم.

سیروس الوند: هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌ایم

سیروس الوند کارگردان فیلم سینمایی «آنجا همان ساعت» دیگر فیلم آماده اکران از تاریخ ۲۵ تیرماه هم در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره احتمال انصراف این فیلم از اکران عمومی گفت: قرار است امروز (چهارشنبه ۱۸ تیر) جلسه‌ای را با شرکای فیلم برگزار کنیم تا تصمیم نهایی برای اکران و یا عدم اکران این فیلم گرفته شود.

الوند در عین حال تأکید کرد: ما آمادگی کامل برای نمایش این فیلم را داریم و آنونس‌ها و پوسترهای تبلیغاتی فیلم را هم آماده کرده‌ایم اما با توجه به شرایط به‌وجود آمده باید در زمینه اکران تصمیم‌گیری کنیم.

آنجا همان ساعت

وی بیان کرد: فیلم سینمایی «آنجا همان ساعت» قرار بود بهمن ماه سال ۹۸ در سینماهای کشور اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران آن به تعویق افتاد. در حال حاضر هم تاکید می‌کنم که تصمیم نهایی برای انصراف از اکران این فیلم گرفته نشده است.

فرح‌بخش: نمی‌گذارم چراغ سینما خاموش شود

محمدحسین فرح‌بخش تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان اما موضعی کاملاً متفاوت دارد. او در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر درباره احتمال انصراف این فیلم از اکران به دلیل اوج‌گیری کرونا گفت: در شرایط فعلی سینما کم‌خطرترین محل برای تفریح است چرا که همه پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینمایی رعایت می‌شود.

زن‌ها فرشته‌اند ۲

فرح‌بخش ادامه داد: به همین دلیل بی‌شک «زن‌ها فرشته‌اند ۲» اکران خود را در روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در سینماهای کشور آغاز خواهد کرد.

وی تأکید کرد: من خط شکن هستم و نمی‌گذارم چراغ سینما خاموش شود، اکران نشدن این فیلم تنها زمانی امکان پذیر است که دولت یا ستاد ملی کرونا سینماهای سراسر کشور را تعطیل کند.

سینماهای سراسر کشور از سوم اسفندماه سال گذشته و با فراگیری ویروس کرونا با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل شدند که این تعطیلی با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا، تا چهار ماه ادامه پیدا کرد. دور تازه فعالیت سینماها مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول تیرماه آغاز شده است. در مواجهه با موج دوم شیوع کرونا هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی مبنی‌بر تعطیلی سراسری سینماها اتخاذ نکرده است.

نظر شما