شناسهٔ خبر: 41208859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام:

تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو در تربت‌جام به ۱۱ نفر رسید

جواد افتخاري

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: از ۱۶ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو، نتیجه تست ۱۱ نفر مثبت اعلام شد که با اقدامات انجام‌ شده، بیماری کنترل شده است.

صاحب‌خبر -

محمد افکار در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تا کنون ۱۶ بیمار مشکوک به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان تربت‌جام شناسایی شدند که از این تعداد، نتیجه آزمایش ۱۱ نفرشان مثبت اعلام شده است.

وی مطرح کرد: از این تعداد ۸ نفر از یک روستا و در یک مهمانی و از یک منبع یکسانِ آلوده استفاده کرده بودند که نتیجه تست تمامی آنها مثبت بوده و هشت نفر دیگر در پراکندگی جغرافیایی سطح شهرستان بودند که از این تعداد چهار مورد منفی، سه مورد مثبت و یک مورد نیز در حال پیگیری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام عنوان کرد: تمام افراد به بیمارستان مراجعه کردند و مورد مداوا قرار گرفتند که در مجموع بیماری کنترل شده است.

وی در خصوص این بیماری و پیشینه آن در شهرستان نیز گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب‌دار حاد است و به وسیله کنه در بهار و تابستان شایع می‌شود، اگر انسان با دام آلوده یا لاشه و خون دام آلوده تماس داشته باشد یا از گوشت و جگر خام دام آلوده استفاده کند، به این بیماری مبتلا می‌شود.

افکار مطرح کرد: این بیماری به صورت مستقیم می‌تواند از طریق گزش کنه انسان را آلوده کند، تب کریمه کنگو در بیمارستان‌ها از طریق تماس با خون افراد آلوده انتقال پیدا می‌کند، شروع ناگهانی تب، درد عضلانی و خونریزی از جمله علائم مهم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام توصیه نمود؛ مردم زمان تهیه گوشت مورد نیاز خود از طریق مراکز دارای مجوز اقدام کنند و همچنین گوشت خریداری شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند و در هنگام مصرف خوب بپزند، همچنین دامداران نیز از ارتباط با دام‌های آلوده خودداری کنند.

انتهای پیام

نظر شما