شناسهٔ خبر: 41208682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استفاده از ماسک کم هزینه‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به اینکه این استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: اعمال محدودیت‌های جدید و رعایت پروتکل‌ها برای عبور از پیک بیماری باید بسیار جدی گرفته شود که مطمئن‌ترین و راحت‌ترین راه پیشگیری اکنون فقط زدن ماسک است.

صاحب‌خبر -

دکتر « ابراهیم شکیبا» روز چهارشنبه در وبینار مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا و دستورالعمل های اجرایی در معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: باید آموزش های لازم در خصوص ضرورت استفاده از ماسک در این شرایط و نحوه صحیح  زدن ماسک به مردم استان ارایه شود و به ویژه در صدا و سیما، فضای مجازی در این خصوص اطلاع رسانی صورت گیرد.

او گفت: در شهرستان کرمانشاه هشت تیم و در هریک از شهرستان‌های استان یک یا ۲ تیم تشکیل شده که باید زیرنظر فرماندار (مرکز بهداشت، نماینده فرماندار، نماینده تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، صمت و اداره اماکن عمومی) در راستای مقابله با کرونا فعالیت نمایند و نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل های بهداشتی در شهرستان ها اعمال شود.

وی اظهار داشت: حضور افراد بدون ماسک در ادارات دولتی و خصوصی، شرکت ها، دفاتر پستی، دفاتر اسناد رسمی ممنوع می باشد و به افرادی که ماسک نداشته باشند خدمتی ارایه نخواهد شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: مردم باید از شرکت در مراسم عروسی و عزا در استان اجتناب کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل برای مدعوین، صاحبان مجالس مسئول خواهند بود و باید پاسخگوی حقوق انسانی از نظر بیماری کرونا ویروس در دادگستری و دادگاه باشد و بهداشت بعنوان مدعی العلوم از خانواده یا فرد خاطی شکایت خواهد کرد.

شکیبا افزود: زمانی که  اپیدمی در شهرهای بزرگ کنترل شود این بیماری از روستاها شروع می شود و باید همکاران بهداشت آموزش در روستاها این مسئله را مدنظر داشته باشند و آموزش های لازم را به روستائیان و عشایر ارایه دهند. 

او گفت: دستورالعمل های جدید در خصوص نمونه گیری ها و پروتکل های بهداشتی در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کشور  در مقایسه با سایر کشورها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: پاییز سختی را در پیش داریم که در این فصل با رعایت پروتکل های بهداشتی باید از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم.

وبینار مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا و دستورالعمل های اجرایی با حضور معاون بهداشتی دانشگاه، کارشناسان مسوول گروه های پیشگیری از بیماری ها، سلامت محیط، سلامت کار، طرح و گسترش و آموزش سلامت و مسوول سامانه سیب در معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.
دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

او گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظر شما