شناسهٔ خبر: 41208160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

تامین پایدار آب شرب 90 روستای شهرستان سمیرم

سميرا خدري

مدیر آبفای منطقه سمیرم، از تامین پایدار آب شرب 90 روستای زیر پوشش از طریق 16 دهنه چشمه و 38 فقره چاه خبر داد و گفت: آبرسانی به هیچ روستای تحت پوشش به‌صورت سیار انجام نمی‌شود.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مجید صابری" با بیان این مطلب افزود: هم اکنون از 38 حلقه چاه، 28 حلقه در مدار بهره‌برداری بوده و دبی چاه‌ها 15 لیتر در ثانیه است
وی اختلاف ارتفاع در مناطق مختلف سمیرم را تا بیش از 2 هزار متر اعلام کرد و اظهار داشت: برای اینکه آبرسانی پایدار به تمام روستاهای زیر پوشش آبفای سمیرم در ارتفاعات مختلف صورت گیرد، 48 ایستگاه پمپاژ احداث و راه‌اندازی شده است تا بدین ترتیب آب شرب روستاییان بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای تامین شود.
مدیر آبفای منطقه سمیرم هدررفت آب در روستاهای سمیرم را 45 درصد دانست و افزود: میزان هدررفت آب در روستاهای سمیرم بالا بوده و مقرر شده است که با اصلاح شبکه فرسوده، این رقم کاهش یابد.
صابری گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 12 کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده با تامین اعتبارات لازم این رقم افزایش یابد. این در حالی‌است که در 2 سال گذشته بیش از 70 کیلومتر شبکه فرسوده آب در روستاها اصلاح و بازسازی شده‌اند.
وی شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز را یکی از اولویت‌ها در روستاها دانست و تصریح کرد: به منظور کاهش هدررفت آب و کاهش سرانه مصرف در روستاها،  شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز در اولویت قرار گرفته است.
مدیر آبفای منطقه سمیرم، کیفیت آب شرب روستاها در سمیرم را نیز مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: آب شرب سمیرم از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، با این وجود آب شرب روستاها به‌طور مستمر مورد پایش میکروبی و شیمیایی  قرار می‌گیرد و سلامت آن مورد تایید دستگاه‌های ذی‌صلاح است.

نظر شما