شناسهٔ خبر: 41207082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه: بارگرانی مسکن از دوش مردم برداشته شود

قم- ایرنا - مدیرحوزه‌های علمیه کشور توجه به معیشت مردم در حوزه مسکن را بسیار جدی و حائز اهمیت دانست و گفت: اگر بار مسکن درمیان خانوارها سبک‌تر گردد، مشکلات بقیه عرصه‌ها لطیف تر و جامعه احساس آرامش بیشتری خواهد نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه مرکز خبر حوزه،‌ آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با رئیس کمیسیون عمران مجلس و ۲ تن از معاونان وزارت راه و مسکن و شهرسازی، تلاش و اهتمام جدی تر برای حل مشکل‌های موجود در حوزه مسکن کشور را خواستار شد.

وی بهبود وضعیت اطراف حرم و بافتهای فرسوده پیرامونی را از پروژه‌های ضروری دانست و اذعان داشت: در عرصه مدیریت شهری، نیاز به اهتمام روز افزون نسبت به آثار تاریخی و میراث فرهنگی قم وجود دارد.

اعرافی، درادامه با تاکید براهمیت بازسازی علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه متناسب با نیازهای امروز و لزوم پاسخگویی به نیازهای عموم مردم،‌اظهار داشت: حوزه علمیه زمانی، حوزه واقعی است که بتواند گره را از پیش روی جامعه بگشاید و در حوزه مبانی دینی و معرفتی ضمن مطالبه گری از مسئولان، خود نیز در این راستا پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: طراحی ۸۰۰ عنوان برنامه متناسب با نیازهای معرفتی جامعه،‌ طراحی درختواره علمی حوزه، تحصیل ۱۰۰ هزار طلبه از ۱۰۰ کشور جهان و سراسر ایران در قم،‌ تدریس ۲۰۰ رشته تخصصی مرتبط با علوم دینی، حضور بیش از ۱۰ هزار استاد پژوهشگر، انتشار ۱۰۰ نشریه تخصصی و همچنین ارتباط علمی ۲ هزار مجموعه علمی داخلی و خارجی با مراکز و موسسات قم، از ظرفیت های ممتاز این استان است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به حضور گسترده، خودجوش و انقلابی طلاب علوم دینی برای کمک به مردم در حوادث و بلایای مختلف، خاظر نشان کرد: حضور چند هزار نفری طلاب و نقش آفرینی آنها در سیل، زلزله و مقابله با کرونا منظره‌ای زیبا از حرکت های جهادی حوزه را ترسیم نمود.

وی با تأکید بر این که حدود ۵۰ نهاد مرتبط با فعالیت های حوزوی برای عقد تفاهم نامه همکاری تحت قالب برنامه های ۵ ساله شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش به منظور ارتقاء بنیه های معرفتی فرزندان، تنها یکی از این طرح ها و برنامه های ۵ ساله به شمار می رود.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: شهر قم از شاخص های علمی و حوزوی منحصر به فردی در جهان برخوردار است به همین دلیل باید در زمینه آسیب های اجتماعی این شهر قدم های جدی تری متناسب با جایگاه ویژه و خاص شهر مقدس قم برداشته شود.

وی  ضمن تأکید بر ظرفیت های بین المللی شهر مقدس قم بر استفاده حداکثری ظرفیت پویای این شهر برای ارتقاء ارتباطات و تعاملات بین المللی تأکید کرد و گفت: متاسفانه تنها یک درصد ظرفیت بین المللی شهر قم فعال شده است.

طرح ارائه ۲ میلیون واحد زمین ارزان قیمت به خانواده های هدف و اقشار آسیب پذیر

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حل بحران مسکن را اولویت نخست کمیسیون و مجلس شورای اسلامی دانست و ابراز داشت: کمیسیون عمران مجلس تا کنون جلسات مختلفی را با مدیران و مسئولان تمام دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع برگزار و طرح های متعددی را برای بهبود اوضاع مسکن آماده نموده است.

محمدرضا رضایی کوچی، ارائه ۲ میلیون واحد زمین ارزان قیمت به خانواده های هدف و اقشار آسیب پذیر جامعه را از جمله طرح‌های یاد شده دانست و خاطرنشان کرد: در موضوع اصلاح قیمت مصالح ساختمانی از جمله سیمان، تیرآهن و میلگرد  نیز بر اولویت تامین مصالح ساختمانی کشور و تقدم آن بر صادرات تأکید و طرح ها و برنامه‌های هدفمندی برای عملیاتی سازی آن ارائه گردید.

نظر شما