شناسهٔ خبر: 41206950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| ذوب‌آهن و شاهین بوشهر؛ دوئل برای بقا

گروه استان‌ها- تیم فوتبال ذوب‌آهن ‌اصفهان در هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم شاهین شهرداری‌ بوشهر خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز جمعه 20 تیرماه با برگزاری 2 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر به مصاف تیم شاهین شهرداری‌ خواهد رفت.

دیداری سخت و حساس که با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های پایین جدول کسب 3 امتیاز آن برای هر 2 تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سبزپوشان اصفهانی در حالی آماده پیکار با شاهین شهرداری‌ بوشهر می‌شوند که هفته گذشته مقابل پیکان تهران به میدان رفته و با نتیجه 4 بر یک شکست خوردند تا شرایط این تیم در 7 هفته مانده به پایان رقابت‌ها بحرانی‌تر از قبل شود. در آن سو شاهین بوشهر نیز هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورد و با توجه پیروزی هفته گذشته پیکان، در قعر جدول جای گرفته و خطر سقوط را بیش از پیش احساس می‌کند.

ذوب‌آهن این روزها شرایط سختی دارد و شکست اخیر این تیم مقابل پیکان، انتقادات و فشارها را روی بوناچیچ و شاگردانش افزایش داده است. سبزپوشان اصفهانی در فصل جاری عملکرد ضعیفی داشته‌اند و شکست‌های پیاپی آنها در 2 بازی قبلی و فاصله 5 امتیازی‌شان با قعر جدول، ذوب‌آهن را در 7 هفته مانده به پایان رقابت‌ها در خطر سقوط قرار داده است و با توجه به بازی‌های باقی‌مانده این تیم باید به نوعی گفت که تقابل ذوب‌آهن با شاهین شهرداری‌ بوشهر، بهترین فرصت شاگردان بوناچیچ است تا بتوانند با پیروزی در این دیدار، علاوه بر پایان بخشیدن به روند ناکامی‌هایشان، حاشیه ایمنی نسبتاً مناسبی را برای خود ایجاد کنند؛ اتفاقی که با توجه به روند نتیجه‌گیری اخیر شاهین کار چندان راحتی هم نخواهد بود.

با آغاز نیم‌فصل دوم روند نتیجه‌گیری شاهین بوشهر تغییر چشم‌گیری داشته و در 7 بازی قبلی 3 برد، یک تساوی و 2 شکست به دست آورده‌ است. شاهینی‌ها که با 17 امتیاز در قعر جدول جای دارند، برای فرار از خطر سقوط چاره‌ای جز پیروزی نداشته و از انگیزه بالایی برای نتیجه‌گیری در این دیدار برخوردار هستند.

نمایش ناامیدکننده شاگردان بوناچیچ مقابل حریفان در2 هفته اخیر و عملکرد آنها در بازی مقابل پیکان نشان از آشفتگی تاکتیکی و عدم شناخت و درک کافی بازیکنان ذوب‌آهن از وظایفشان داشت. چالش بزرگ بوناچیچ در این دیدار، بازگرداندن نظم تاکتیکی و کم کردن فاصله بین خطوط تیم ذوب‌آهن است. فاصله یک هفته‌ای این دیدار با بازی قبلی ذوب‌آهن، فرصت مناسبی در اختیار بوناچیچ قرار داده است تا بتواند تیمش را از نظر روحی و روانی بازسازی کند.

در آن سو تیم شاهینی قرار دارد که با وجود نمایش‌های نسبتاً با کیفیت، حال و روز چندان خوبی نداشته و در خطر سقوط قرار دارد. شاهین بعد از حضور میشو کریستیچوویچ روند روبه رشدی را شروع و روند نتیجه‌گیری این تیم در نیم‌فصل دوم بهبود چشم‌گیری پیدا کرده بود و امیدواری زیادی برای بقا در لیگ داشت اما بعد از شیوع کرونا سرمربی کروات این تیم حاضر به بازگشت نشد تا شرایط این تیم سخت‌تر از قبل شود.

شاهین تیم جوان و جنگنده‌ای است که اگرچه در فاز هجومی نمایش قابل قبولی دارد، اما فاصله زیاد بین خطوط این تیم در کنار ضعف‌های مفرط خط دفاعی شاگردان کریمیان موجب شده است که این تیم در نتیجه‌گیری با مشکل روبه‌رو باشد.

بازیکنان شاهین در 2 هفته گذشته نشان داده‌اند که در پرس‌ و بازی تخریبی با مشکل مواجه هستند و همین امر فرصت مناسبی برای ذوبی‌ها به شمار می‌آید. با این حال بازیکنان شاهین از سرعت خوبی برخوردار بوده و در ضدحملات خطرناک نشان داده‌اند و با توجه به شرایط خاصی که در جدول دارند، از انگیزه بالایی برخوردار هستند.

از طرف دیگر بازی در زمین خودی و شرایط جوی بوشهر می‌تواند فرصت مناسبی برای کریمیان و شاگردانش به شمار رفته و کار را برای ذوبی‌ها سخت کند.

آنچه مسلم است بازیکنان هر 2 تیم در این دیدار از انگیزه‌های بالایی برخوردار بوده و فاصله 5 امتیازی ذوب آهن و شاهین بوشهر سبب می‌شود که تیم‌ها با حساسیت بیشتری در این دیدار حاضر شوند. باید منتظر ماند و دید که حوادث فوتبالی به نفع کدامیک رقم خواهد خورد.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن اسماعیلی‌فر و مارکوویچ با 2 گل و در تیم شاهین شهرداری‌ بوشهر حسین مالکی با 7 گل، بهترین گلزنان تیم هستند.

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم در این دیدار بازیکن محرومی ندارند اما ذوب‌آهن وفا هخامنش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

ترکیب احتمالی شاهین بوشهر:

ابوالفضل درویش‌وند، سیدابوالفضل رزاق‌پور، بهروز نوروزی‌فرد، میثم دورقی، امیرحسین موسی‌زاده، حسین مالکی، میلاد صارمی، اسماعیل شریفات، حسن نجفی مرزان، سجاد مشکل‌پور و سجاد حیدری‌مقدم.

سرمربی: مهرداد کریمیان

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

مهدی خلیل، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ابراهیم‌زاده، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مجتبی حق‌دوست، حمید بوحمدان، محمدرضا عباسی، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان و ایوان مارکوویچ.

سرمربی: لوکا بوناچیچ

برنامه سایر بازی‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر یه این شرح است:

جمعه 20 تیرماه

ماشین‌سازی - پرسپولیس

شنبه 21 تیرماه

شهرخودرو - سایپا

سپاهان - پارس جنوبی‌جم

صنعت ‌نفت آبادان - نساجی مازندارن

پیکان - گل‌گهر سیرجان

استقلال - تراکتور

فولاد - نفت مسجدسلیمان

انتهای پیام/170/ف

نظر شما