شناسهٔ خبر: 41206826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید پاکستان و چین بر خروج مبتنی بر شرایط نیروهای خارجی از افغانستان

معاونان وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و چین در یک نشست مشترک بر خروج مبتنی بر شرایط و مسئولانه آمریکا و ناتو از افغانستان تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، سومین دور گفت‌وگوهای راهبردی سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و چین از طریق ویدئو کنفرانس با حضور «میرویس ناب» معاون وزارت خارجه افغانستان، «لئو ژائووی» ، معاون وزیر خارجه چین و «سهیل محمود»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه پاکستان برگزار شد.

در این دیدار طرف‌ها با تاکید بر اهمیت همکاری­‌های سه‌جانبه میان افغانستان، چین و پاکستان، توافق نمودند تا همکاری­های بیشتری را علیه شیوع بیماری کووید 19 انجام دهند.

چین و پاکستان همچنین با حمایت از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها بر آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی و حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر در افغانستان تاکید کردند.

هر سه طرف توافق کردند که بازگشت پناهندگان افغان باید بخشی از روند صلح باشد، همچنین، طرف­ها بر نقش جامعه جهانی در تهیه یک نقشه راه مفید و زمانبندی شده برای بازگشت با عزت پناهندگان افغان به میهن خویش تاکید نمودند.

معاونان وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و چین در ادامه نیز به منظور جلوگیری از ظهور مجدد تروریسم بر خروج منظم، مبتنی بر شرایط و مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان تاکید کردند.

این نشست توافق کرد تا سه کشور به تحکیم همکاری‌ها در جهت مبارزه با تروریسم، همکاری‌های امنیتی و ایستادگی در برابر «جنبش اسلامی ترکستان شرقی» و سایر گروه های تروریستی و شبکه‌هایی که امنیت مشترک سه کشور را تهدید می‌کنند، ادامه دهند.

وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه کشور همچنین از طالبان خواستند تا سطح خشونت‌ها را کاهش داده و با آتش‌بس بشردوستانه موافقت کند.

انتهای پیام/.

نظر شما