شناسهٔ خبر: 41206809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فعالیت ۱۱۹ مبلغ استان بوشهر در حوزه ترویج فرهنگ زکات

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان از فعالیت ۱۱۹ مبلغ استان بوشهر در حوزه ترویج فرهنگ زکات خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، در نشست با احمد لطفی، مدیرکل کمیته امداد استان از فعالیت ۱۱۹ مبلغ استان در حوزه ترویج فرهنگ زکات خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر یادآور شد: اصل تبلیغ محدود به قشر خاصی نمی‌شود و همه ما وظیفه داریم تبلیغ دین و تبلیغ فرهنگ زکات را که یکی از محور‌های دین اسلام است، در دستور کار خود داشته باشیم و در همین زمینه مبلغین به عنوان وظیفه ذاتی خود در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی در این نشست خواستار شناسایی نقاط مختلف استان که مستعد امر زکات هستند و همچنین تعیین شاخص‌های قابل ارزیابی برای مبلغین و روحانیونی که در سطح استان به فعالیت در زمینه احصاء زکات مشغول هستند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: شناسایی روحانیون توانمند در زمینه ترویج بهتر و بیشتر فرهنگ زکات و ارتقاء سطح تبلیغی آنان از طریق برگزاری نشست‌های توجیهی عاملین زکات از اقدامات مؤثری است که در دستور کار تبلیغات اسلامی استان قرار دارد و نقش مهمی در افزایش جمع‌آوری زکات استان و کمک به حل مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه خواهد داشت.

در این نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر این استان را در ردیف ۵ استان برتر عنوان کرد و بخش عمده این موفقیت را مرهون استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر و طرح هجرت در احصا و جمع آوری زکات در سطح استان عنوان کرد.
 

پایان خبر‌/

نظر شما