شناسهٔ خبر: 41206627 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بغداد:

سعودی عوامل انتحاری را به عراق فرستاد و به مرجعیت توهین می‌کند

امام جمعه بغداد ضمن محکومیت اهانت روزنامه سعودی به «آیت الله سیستانی» تأکید کرد: سران سعودی کسانی هستند که عوامل انتحاری را به عراق فرستادند اما اکنون به مرجعیت توهین می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، آیت الله «سید یاسین الموسوی» امام جمعه بغداد به توهین اخیر روزنامه سعودی الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اعلام کرد: این اولین باری نیست که عربستان سعودی به ساحت مرجعیت اهانت می کند؛ پیشتر هم سعودیها چنین اهانت هایی را به آیت الله سیستانی کرده بودند. 

امام جمعه بغداد تأکید کرد: آیت الله سیستانی کسی نیست که عربستان سعودی بتواند چهره وی را خدشه دار سازد. آیت الله سیستانی کسی است که وحدت عراق را حفظ کرد و این کشور را از فروپاشی داخلی نجات داد. آیت الله سیستانی کسی است که عراق را در برابر هجمه داعشی ها حفظ کرد. 

آیت الله «سید یاسین الموسوی» در ادامه یادآور شد: چه کسی عوامل انتحاری را به عراق اعزام کرد؟ این عربستان سعودی بود که چنین اقدامی را انجام داد. 

امام جمعه بغداد در ادامه اظهار داشت: در واقع سران برخی کشورها و به ویژه عربستان سعودی و امارات با توسل به زور و سلاح به دنبال تقویت تروریسم در عراق و نابودی این کشور هستند.

وی تأکید کرد: سران سعودی کسانی هستند که از مصیبت «معامله قرن» حمایت و از اسرائیل تبعیت کردند. 

پیشتر روزنامه سعودی الشرق الاوسط با انتشار کاریکاتوری موهن درباره آیت الله سیستانی به وی اهانت کرده بود.

نظر شما