شناسهٔ خبر: 41206356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۸ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قزوین تحویل می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴۸ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در هفته بهزیستی به مددجویان تحت پوشش استان قزوین تحویل می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا وارثی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین، افزود: در این منازل مسکونی بیش از ۲۰ میلیارد ریال از اعتبار بهزیستی هزینه شده و مجوزهای شهرداری، زمین و حق انشعاب دستگاه‌های خدمات رسان به صورت رایگان تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ طرح در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود، اظهار داشت:علاوه بر این طرح‌ها ۵۳ مرکز مثبت زندگی با هدف تسهیل خدمات در تمامی مناطق شهری و روستایی استان قزوین تا هفته دولت راه‌اندازی خواهد شد.

وارثی تصریح کرد: این مراکز به عنوان یک بهزیستی کوچک در تمامی مناطق استان قزوین خدمات رسانی خواهند کرد تا آسیب‌های اجتماعی در کل استان کاهش یابد.

این مسؤول تاکید کرد: مرکز مداخله در بحران با همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی و استانداری قزوین با اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب بازآفرینی شهری افتتاح می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین بیان داشت: سه مرکز جامع ترک اعتیاد با رویکرد علمی و اقامت و خدمات سرپایی چهارماهه تا هفته دولت آغاز به کار خواهند کرد.

وارثی به شناسایی ۲۸ هزار معلول در استان قزوین اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ نفر از معلولان جسمی و حرکتی به صورت شبانه روزی از ۳۵ مرکز، خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند.

وی به فعالیت ۲۳ مرکز بهزیستی روزانه در سطح استان قزوین اشاره کرد و توضیح داد: ۹۲۰ نفر به صورت روزانه از خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، روانبخشی و مددکاری بهره می‌برند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه ۲۲۱ دانشجو، ۴۴۲ خانواده دارای ضایعه نخاعی، ۲۵۶ خانواده دارای معلولان جسمی و حرکتی شدید تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۱۴۰ نفر به عائله معلولان استان افزوده شده است که عمده این معلولیت‌ها به خاطر تصادفات جاده‌ای و برداشت غیر ایمنی محصولات زراعی و باغ‌ها بوده است.

وارثی در ادامه اضافه کرد: در همین مدت برای پیشگیری از معلولیت، ۱۸ هزار و ۴۲۰ نوزاد غربالگری شده و همچنان غربالگری تنبلی چشم از ۱۵ تیرماه جاری تا سه ماه آینده ادامه دارد.

وی اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۸۵۱ نفر به مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی بهزیستی قزوین مراجعه کردند که رشد آمار آن نشان می‌دهد دیدگاه جامعه نسبت به مشاوره ارتقا یافته است.

وارثی تصریح کرد: برخورداری هزار و ۳۸۴ کودک از حمایت تحصیلی، چهار هزار و ۵۹۰ آموزش پیش از ازدواج، سه هزار و ۷۹۵ آموزش فرزند پروری، ارائه خدمات بهداشتی به ۷۲ بیمار مبتلا به ایدز، مراجعه ۲۲۵ نفر به مرکز تی سی (درمان اجتماع محور)، خدمات رسانی در قالب دادگاه درمان مدار و واگذاری ۱۳ کودک شیرخوار به خانواده‌ها از عمده اقدامات انجام شده در این سال‌ها است.

مدیر کل بهزیستی در خصوص خدمات رسانی به کودکان بدون سرپرست، توضیح داد: ۷۰۰ خانواده قزوینی هم اکنون پشت نوبت تحویل فرزند هستند و ۴۹ کودک پس از سن ۱۸ سال با فراهم کردن اشتغال و مسکن به جامعه بازگشته‌اند.

وارثی اعتیاد و خیانت را بیشترین دلیل طلاق زوج‌ها عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته ۶ هزار و ۲۵۶ نفر به مراکز سامانه تصمیم طلاق مراجعه کرده و ۲۰ درصد آنها منجر به سازش شده است.

از ۲۱ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و شعار چهلمین سال بهزیستی «شفافیت، تحول خدمات و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» است.

نظر شما