شناسهٔ خبر: 41203778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح توسعه تصفیه‌خانه آب اردبیل برای ۶۰۰ هزار نفر عملیاتی شد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: طرح توسعه تصفیه‌خانه آب آشامیدنی و فاضلاب شهر اردبیل برای جمعیت ۶۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

اکبر بهنامجو روز چهارشنبه به همراه مدیرعامل بانک ملت کشور در بازدید از سایت تصفیه‌خانه اردبیل اظهارداشت: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه اردبیل با شناخت پیمانکار خود شروع شده و با تامین اعتبار از سوی بانک ملت تا سه ماه آینده پیشرفت فیزیکی قابل توجهی خواهد داشت.
وی افزود: پیمانکار بعد از تجهیز کارگاه عملیات اجرایی توسعه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب شهر اردبیل را آغاز کرده که پیش‌تر برای اجرای آن ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده بود و ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز از سوی بانک ملت طبق پیشرفت کار اعطا می‌شود.
استاندار اردبیل بیان‌کرد: هم‌اکنون جمعیت ساکن اردبیل بیش از ۶۰۰ هزار نفر است در صورتی که تصفیه‌خانه فعلی آب و فاضلاب این شهر در سال ۱۳۸۳ برای ۲۷۰ هزار نفر طراحی شده است.
بهنامجو با اشاره به اینکه با افزایش جمعیت اردبیل این تصفیه‌خانه دیگر جوابگو نبود، افزود: در حال حاضر سایت این تصفیه‌خانه با خرید تجهیزات خارجی و داخلی بصورت مدرن ساخته می‌شود و از پساب آن آب مورد نیاز بخشی از مزارع کشاورزی و شهرک‌های صنعتی تامین خواهد شد.
وی گفت: سایت جدید تصفیه خانه اردبیل برای افق ۲۵ ساله طراحی شده و با ظرفیت ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سال نیاز شهر اردبیل را برطرف می‌کند و یکی از طرح‌های بسیار ضروری برای مرکز استان است.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط انتقال این پروژه نیز می‌تواند همزمان با سایت اجرایی پروژه آغاز شود، تصریح‌کرد: این پروژه از نیازهای اساسی شهر برای دولت و مجموعه عمرانی استان است  که چند سال بود اجرا نمی‌شد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
بهنامجو ادامه‌داد: با احداث و توسعه این تصفیه‌خانه علاوه بر تامین آب موردنیاز اردبیل از میزان مخاطرات زیست محیطی شهر و حاشیه آن نیز کاسته می‌شود.
در این بازدید "بیگدلی" مدیرعامل بانک ملت نیز از موافقت اصولی تسهیلات لازم برای این پروژه خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل ماده ۵۶ در سال جهش تولید اعطا می‌شود و در صورت تکمیل اسناد و مدارک به تناسب پیشرفت کار مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به حساب پیمانکار واریز می‌شود.
وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از سوی بانک ملت جهت اعطای این تسهیلات وجود ندارد، افزود: امیدواریم با همکاری و تلاش همدیگر در سال جهش تولید این پروژه نیز جهش مناسبی برای حل مشکلات زیست محیطی شهر اردبیل داشته باشد.

نظر شما