شناسهٔ خبر: 41202752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرستان طالقان سال ۱۴۰۰ سبز می‌شود/مسیر ده ساله گازرسانی به طالقان

سرپرست اداره گاز طالقان گفت: شهرستان طالقان تا پایان سال ۱۴۰۰ سبز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهدی رجبی، سرپرست اداره گاز طالقان گفت: در حال حاضر ۳۷ پروژه گازرسانی به روستاهای  طالقان در دست اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۵ درصد شهرستان طالقان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند که با این گازرسانی قریب به ۱۶ هزار مشترک از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

او با اشاره به شرایط اقلیمی شهرستان طالقان افزود: شهرستان طالقان، میان دره بزرگی از کوه‌های البرز قرار دارد؛ بنابراین با توجه به شرایط اقلیمی، بارندگی‌ها در این محدوده جغرافیایی از مهرماه شروع و تا اواسط خرداد ادامه دارد همچنین افت دما در این شهرستان در آبان ماه تا اسفند محسوس است.

او بابیان این که طالقان یک منطقه ویژه گردشگری است، گفت: وسعت این منطقه به‌طوری است که فاصله بالاترین روستا با پایین‌ترین روستا بیش از ۱۰۰ کیلومتر است.

رجبی با اشاره به تاریخچه گازرسانی به شهرستان طالقان گفت: گازرسانی به شهرستان طالقان از سال ۱۳۹۰ آغازشده است و در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به اهم اقدامات اداره گاز طالقان گفت: واگذاری امور به دفاتر پیشخوان دولت، اشتراک‌پذیری ۷ هزار مشترک جدید در طول سه سال اخیر، بستن به‌موقع شیر ۱۶ اینچ در زمان رانش کوه در محور اصلی طالقان، آمادگی شبانه‌روزی گروه امداد ازجمله اقدامات مهم صورت گرفته در اداره گاز طالقان است.

رجبی در خصوص رانش کوه در محور اصلی طالقان گفت: بستن به‌موقع شیر ۱۶ اینچ در زمان رانش کوه درمحور بلوار اصلی طالقان به شهرک، موجب شد از هرگونه حادثه ناگوار جلوگیری شود.

او افزود: اگر در زمان رانش کوه، گاز بیشتر از نیم ساعت نشت می‌کرد، تمام واحد‌های تجاری و خودرو‌های عبوری دچار حادثه می‌شدند.

سرپرست اداره گاز طالقان گفت: نصب دو برابری شیر‌های ۱۶ اینچ شیرتوپی در محور پایین طالقان ازجمله اقدامات ما برای جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار بوده است.

انتهای پیام/د.خ

نظر شما