شناسهٔ خبر: 41202479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مجلس

گاف محمدحسن آصفری؛ نماینده ای که خودش را لو داد/ من خودم اطلاعاتی و امنیتی ام

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس نهم و یازدهم مجلس، به صحبت های وزیر امورخارجه واکنش نشان داده و با اشاره به گفته های محمدجواد ظریف که گفته بود یکی از نمایندگان محتوای محرمانه یکی از جلسات را به خارج درز داده است، رزومه خود را لو داد.

صاحب‌خبر -

او بیان کرد:« اصلاً چنین صحبتی صورت نگرفته است و اگر آقای ظریف اینگونه سندی دارد، مرحمت کنند و منتشر کنند. مطمئنا مذاکرات از طرف سفارت خانه ایران در مسکو ضبط شده و اگر آقای ظریف علت یا سند دیگری دارند، نمایش بدهند. تنها صحبتی که ما با آقای پوتین داشتیم، در رابطه بحث نفت دربرابر کالا بود که آقای ظریف حاضر نشد این مسئله را پیگیری کنند و پیگیر باشند. من حاضر هستم با آقای ظریف در یک گفتگو شرکت کنم و مدارک خودم را ارائه دهم؛ ضمن اینکه آقای وزیر هم میتواند اسناد و مداک خودش را منتشر کند. بنده به قدر کافی کار اطلاعاتی و امنیتی انجام داده ام که بدانم کدام خبر سری است و کدام خبر غیرسری. آقای ظریف بهتر است کم کاری ها و عدم پیگیری های مطالبات بحق مردم را در حوزه دورزدن تحریم ها بهانه نکنند».

ظریف در صحن مجلس بدون اشاره به نام نماینده خاصی گفته بود« یکی از نمایندگان می گفت چرا شما نمایندگان را در جلسات خود راه نمی دهید؛ از اتفاق همان برادر در مذاکرات به کلی سری من و پوتین حضور داشت و پس از آن بیان کرد قرار است روسیه از ما نفت بخرد؛ همان گفته باعث قطع خرید نفت ایران از طرف روسیه شد؛ زیرا هرجا که روس ها خواستند از ما نفت بخرند، آمریکایی ها جلوی آنرا گرفتند؛ درحالی که می شد جور دیگری رفتار شود. درباره چین و برجام هم همین گونه است؛ این معضلی است که سیاست خارجی با آن روبه رو است و کسی هم به کمک ما نمی آید».

نظر شما