شناسهٔ خبر: 41202071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت شهری جدید در کنار شهر کرمانشاه

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از ساخت شهری جدید در کنار شهر کرمانشاه خبر داد و گفت : مطالعات این طرح جهت تعیین زمین هم اکنون در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به سابقه ساخت شهر‌های جدید در کشور، گفت : بطور معمول در شهر‌های بزرگ که تمرکز جمعیت بالا بوده و تقاضا برای اسکان در آن‌ها روز به روز در حال افزایش است، شاهد بروز پدیده حاشیه نشینی هستیم.

او گفت : افرادی که توانایی مالی ندارند و خواهان اسکان در شهر‌های بزرگ هستند، به ناچار به شکل غیرقانونی در حاشیه شهر‌ها ساخت و ساز کرده و ساکن می‌شوند و این امر معضلاتی را هم در این مناطق و هم برای کل شهر به وجود می‌آورد.

سالاری افزود: جهت رفع این مشکل هم اکنون ساخت شهر‌های جدید در کنار شهر‌های بزرگ در دستور کار قرار گرفته و افرادی که بضاعت مالی کمتری دارند می‌توانند در این شهر‌ها با قیمت ارزانتر صاحب زمین و خانه شوند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: از طرفی این شهر‌ها در اطراف شهر‌های بزرگ احداث شده و رفت و آمد این افراد به مراکز شهر‌های بزرگ تسهیل شده و امکان پذیر است.

سالاری ادامه داد: هم اکنون در اطراف تهران حدود پنج شهر جدید از جمله پرند و پردیس، در اطراف شهر اراک سه شهر و در اطراف سایر شهر‌های بزرگ مانند مشهد هم چند شهر جدید ساخته شده و یا در حال شکل گیری است.

این مسئول افزود: در حال حاضر یک شرکت به نام شرکت عمران شهر‌های جدید به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی فعال است و در زمینه شکل گیری شهر‌های جدید در اطراف شهر‌های بزرگ فعالیت می‌کند و هم اکنون مطالعات ایجاد شهر جدید در استان کرمانشاه توسط این شرکت در حال انجام است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: ضرورت ایجاد این شهر در اطراف کرمانشاه به تصویب شورالی عالی معماری و شهرسازی رسیده و مشاور این پروژه، دانشگاه شهید بهشتی است که در حال بررسی موقعیت اراضی اطراف شهر کرمانشاه است.

سالاری گفت: با تعیین چند نقطه و اولویت بندی صورت گرفته، در نهایت زمین مناسب برای ساخت شهر جدید در اطراف شهر کرمانشاه با امکان ایجاد زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و ... تعیین می‌شود.

سالاری افزود: با تعیین زمین، شرکت عمران شهر‌های جدید موظف است زیرساخت‌های این شهر جدید را تامین کند و زمین ارزان قیمت جهت سکونت در اختیار مردم قرار دهد .

انتهای پیام/د

نظر شما