شناسهٔ خبر: 41202047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استفاده بهینه از فضای مجازی می‌تواند جامعه ما را سالم نگه دارد

سرپرست معاونت امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت:دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط با اوقات فراغت باید برنامه‌ها ی خوب و جذابی را تولید کنند تا سهم بیشتری در بین برنامه‌های مورد استفاده جوانان در فضای مجازی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس مرادیان سرپرست معاونت امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان دیروز در جلسه افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان، افزود: با توجه به زمانی که نوجوانان و جوانان در فضای مجازی برای وبگردی یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، لازم است که با فرهنگ‌سازی و برنامه‌های اوقات فراغت، این وبگردی‌ها را هوشمندانه کرد.

بیشتربخوانید:


او با تاکید بر اینکه استفاده بهینه از فضای مجازی می‌تواند جامعه ما را سالم نگه دارد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت باید برنامه‌ها و محتوا‌های خوب و جذابی را تولید کنند تا سهم بیشتری در بین برنامه‌های مورد استفاده جوانان در فضای مجازی داشته باشد.

مرادیان با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان، جوانان را بعنوان فرصت می‌شناسد، تصریح کرد: جوانان ظرفیت بزرگی در همه بخش‌ها بویژه اداره کل ورزش و جمعیت هلال احمر هستند و باید از این ظرفیت بیشتر از قبل استفاده کرد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: با وجود محدودیت‌ها و شیوع بیماری کرونا، ۲ انتخابات و کارگاه آموزشی مبارزه با اعتیاد توسط این معاونت در فضای مجازی برگزار شد.

حیدر علی خانبازی افزود: امسال با استفاده از فضای مجازی همه فعالیت‌های معاونت جوانان هلال احمر حتی اردو‌ها در قالب وبگردی و برنامه‌های اوقات فراغت برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه همه آحاد مردم می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌توانند این برنامه‌ها را در پایگاه اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی هلال احمر جستجو کنند.

خانبازی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه مناسبت‌های پیش رو مانند روز صلح، اهدای خون و خبرنگار و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نیز بصورت زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برگزار خواهد شد، اضافه کرد: کارگاه‌های آموزشی با موضوع کارآفرینی، مهارت‌های زندگی و مبارزه با اعتیاد نیز از طریق شبکه‌هایی مانند واتساپ برگزار می‌شود.

او به استقبال خوب جوانان از کارگاه‌های برگزار شده اشاره و تصریح کرد: برای برگزاری نمایشگاه مجازی عکس و نقاشی با موضوع جلوه‌های بشر دوستی در کرونا نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

خانبازی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت هلال احمر اصفهان استقبال کردند، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که تعداد بیشتری استفاده کنند، زیرا محدودیت‌هایی مانند مکان، ظرفیت کلاس و رفت و آمد نداریم.

او خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دستگاه اجرایی برتر در استان اصفهان در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت بود.

انتهای پیام/م

نظر شما