شناسهٔ خبر: 41201890 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

پرستاری تیرانداز المپیکی از بیماران مبتلا به ویروس لعنتی

شلیک به قلب کرونا

تیر‌انداز المپیکی تپانچه کشورمان این روز‌ها شلیک به قلب کرونا را تمرین می‌کند.

صاحب‌خبر -

شلیک به قلب کرونا به گزارش خبرورزشی، کرونا نه‌تنها اردو‌ها و تمرینات المپیکی‌ها را تعطیل کرده، بلکه مشغله بعضی از المپیکی‌ها را بیشتر کرده؛ آن‌هایی که جزئی از کادر درمان هستند. جواد فروغی، تیر‌انداز المپیکی تپانچه یکی از آنهاست. او این روز‌ها هم برای المپیک توکیو تمرین می‌کند و هم با عشق از بیماران کرونایی پرستاری، بدون اینکه خم به ابرو بیاورد. فروغی این روز‌ها شلیک به قلب کرونا را تمرین می‌کند.

شغل شما تأثیری در فعالیت ورزشی شما ندارد؟
من شب‌ها شیفت دارم، این چند سال عادت کرده‌ام که از تمرین به شیفت‌هایم بروم، من حتی شب‌های مسابقه هم در بیمارستان بوده‌ام، انگیزه‌ام دلیل بزرگی است، چرا که عاشق تیر‌اندازی هستم.

شیفت‌ها تمرکز شما را در تمرین کم نمی‌کند؟
شیفت شب، خواه نا‌خواه تمرکز و دقت را پایین می‌آورد و روی آدم تأثیر می‌گذارد، حتی می‌گویند زمان‌هایی که کم خوابیده‌اید کار‌های با دقت انجام ندهید، اما من در این چند سال به این وضع عادت کرده‌ام و این مشکلات را به خاطر تیر‌اندازی تحمل می‌کنم.

نمی‌ترسید از اینکه کرونا بگیرید؟
من خودم از بیماران کرونایی مراقبت می‌کنم و اگر ما ۳ بیمار کرونایی داشته باشیم، خودم مسئولیت آن‌ها را بر‌عهده می‌گیرم، چراکه می‌گویم حداقل یک نفر از بین کادر درمان مبتلا شود بهتر است تا همه آنها. حتی با اینکه بچه کوچک دارم، اما خودم بیماران کرونایی را تحویل می‌گیرم.

بیماران کرونایی می‌دانند شما تیر‌انداز المپیکی هستید؟
بله، بعضی‌ها می‌شناسند و بعضی‌ها فکر می‌کنند جواد فروغی، قاری قرآن هستم که وقتی می‌پرسند می‌گویم نه. گاهی همکارانم مرا معرفی می‌کنند.

اینکه یک قهرمان پرستار بیمار است، در روحیه بیمار تأثیر مثبت دارد؟
بله، تأثیر خیلی زیادی در روحیه بیماران می‌گذارد و بازخورد جالبی هم دارد، البته این قضیه برای خودم هم خیلی شیرین است.

شما بعد از بیمارستان به تمرین می‌روید، برای بقیه تیراندازان خطرناک نیست؟
تیر‌اندازی رشته کاملاً فردی است و موقع تمرین من با بقیه تیراندازان حدود یک متر فاصله دارم و از طرفی من به شخصه با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی به تمرین می‌روم.

تمرینات شما در سایت آزادی دو روز در هفته است، از این شرایط راضی هستید؟
اینکه زمان زیادی تا شروع المپیک داریم، تمرینات می‌تواند کافی باشد، تمرینات متمرکز ما دو روز در هفته است و بقیه روز‌ها به‌صورت غیرحضوری و خشک در خانه تمرین می‌کنیم.

شرایط تمرین در قرنطینه خانگی چطور بود؟
من در خانه از دستگاه شبیه‌ساز استفاده نمی‌کردم، تمرینات من با سیبل دست‌ساز بود و فقط خشک کار نمی‌کردم.

تمرین خشک برای هر تیر‌اندازی حتی در بهترین سطح لازم و ضروری است؟
تمرین خشک، چه با دستگاه شبیه‌ساز و چه بدون آن، تا حدی می‌تواند مفید باشد و اگر از حد خودش بگذرد مثل نمک غذا، آزار‌دهنده و چه‌بسا مضر است. تمرینات متمرکز از آنجا که با حضور مربی انجام می‌شود و تیرانداز خروجی تمریناتش را به‌صورت امتیاز می‌بیند، تحلیل بهتر و منطقی‌تری می‌تواند داشته باشد، از طرفی حضور مربی تمرینات را منظم‌تر و منسجم‌تر می‌کند.

اگر وضعیت کرونا در ایران تغییری نکند، همین تمرینات برای المپیک ۲۰۲۰ کافی است؟
اگر دقیقاً به همین منوال پیش برود، قطعاً برای المپیک و رقابت با تیراندازان جهانی کافی نیست. ولی خود مربیان و کادر فنی به این مسئله آگاه هستند که حتی با وجود شرایط بحرانی که کرونا به وجود آورده، تیراندازی در همه رشته‌ها هیچ منع و محدودیتی برای ادامه تمرینات نداشته و نخواهد داشت. چون تیرانداز‌ها نه تماسی با هم دارند و نه وسایل مشترکی دارند. از این رو در هر شرایطی می‌توانند تمرینات خودشان را به‌صورت متمرکز داشته باشند. البته در این بین باید شرایط دیگر مثل خوابگاه، رستوران و رفت‌وآمد ورزشکار‌ها را بر پایه اصول بهداشتی برنامه‌ریزی کرد تا مشکلات به حداقل برسد.

نظر شما