شناسهٔ خبر: 41201803 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

توافق چین و پاکستان

چین و پاکستان تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ساخت یک نیروگاه برقی بزرگ به امضا رساندند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

چین و پاکستان در ادامه مسیر توسعه کریدور اقتصادی "سی پک" تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ساخت یک نیروگاه برقی بزرگ به امضا رساندند.

اخبار بین الملل-بر این اساس، این نیروگاه ظرفیت تولید ۷۰۱ مگاوات برق را خواهد داشت. ساخت نیروگاه "آزاد پتن پن" برای پاکستان یک میلیارد و پانصد میلیون دلار هزینه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ به بهره برداری برسد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این باره گفت: با اجرایی شدن این پروژه، برق بسیاری از مناطق محروم کشور تامین خواهد شد. کریدور اقتصادی "سی پک" تضمینی برای آینده اقتصادی پاکستان به ویژه ایالت بلوچستان است از این رو دولت برای تکمیل پروژه‌های تحت این کریدور مصمم است.

این تفاهم نامه جدید در حالی امضا می‌شود که در طول ماه‌های گذشته مقامات آمریکایی بار‌ها مناسبات اقتصادی پاکستان و چین را مورد انتقاد قرار دادند و پکن را به سوء استفاده از اوضاع معیشتی پاکستان متهم کرده اند. کریدور اقتصادی پاکستان - چین موسوم به "CPEC"، مجموعه‌ای از طرح‌های زیربنایی است که در حال حاضر با سرمایه گذاری چین در پاکستان در حال ساخت است.

ارزش اولیه طرح‌های سی پک در ابتدا ۴۶ میلیارد دلار بود که اکنون به ۶۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. این طرح که در واقع یک شبکه ارتباطی منطقه‌ای است، می‌تواند ارتباطات بین کشور‌های منطقه را گسترش دهد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما