شناسهٔ خبر: 41201771 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«گِرَمی» اسکار موسیقی هم به جنگ نژادپرستی آمد

آکادمی ضبط موسیقی «گِرَمی» که به اسکار موسیقی شهرت دارد با سازمان عدالت نژادی «رنگ تغییر» ملحق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، آکادمی ضبط و «رنگ تغییر»، بزرگترین سازمان عدالت نژادی آنلاین در ایالات متحده، همکاری خود برای ارتقاء تغییرات مثبت اجتماعی در صنعت موسیقی اعلام کردند.

آکادمی ضبط موسیقی «گِرَمی» که به اسکار موسیقی شهرت دارد با سازمان عدالت نژادی «رنگ تغییر» ملحق شد.

این آکادمی ماه گذشته به اعضای خود اعلام کرد که یک میلیون دلار کمک مالی به سازمان «رنگ تغییر»(Color of Change) برای حمایت و کمک برای مبارزه با نژادپرستی اهدا کرده است.

براساس این اطلاعیه، سازمان ها با هم همکاری خواهند کرد تا فرصت های کلیدی برای هدایت و تأثیر تغییر در صنعت موسیقی را شناسایی کنند و برای کمک به توانمندسازی خالقان و متخصصان موسیقی سیاهپوست اختصاص داده شود. 

این کار چندین استراتژی از جمله، ایجاد یک گروه مشاوره موسیقی سیاهپوستان، کارزار عضویت با محوریت موسیقی سیاه برای هدایت اعضای جدید رأی دهندگان به آکادمی، اجلاس تنوع نژادی در صنعت موسیقی و مشارکت در فعالیتهای حقوقی و قانونگذاری در بر خواهد داشت.

علاوه بر این، سازمان «رنگ تغییر»(Color of Change) حمایت مشاوره ای در زمینه توسعه و اجرای برنامه هایی که پیش تر در آکادمی اعلام شده بود شامل «Rider» و «Toolkit»، که در آینده نزدیک در همین سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد، ارائه می دهد.

«رشاد رابینسون» مدیر اجرایی سازمان «رنگ تغییر» گفت: ما خوشحالیم که با آکادمی همکاری می کنیم و مشتاقانه منتظر پیش برد کارها و تغییراتی هستیم که قادر به ایجاد آن خواهیم بود.

به دنبال مرگ «جورج فلوید» جوان سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس، اعتراضات سراسری و گسترده ای در سرتاسر آمریکا با پیام عدالت خواهی برای سیاهان به راه افتاد. به فاصله کوتاهی هشتگ «جان سیاهان اهمیت دارد» در تمام رسانه های اجتماعی پخش شد.

این رویداد باعث برانگیخته شدن روح ظلم ستیزی در میان رنگین پوستان و اقلیت های قومی نژادی در آمریکا شد که اکثریت سفیدپوست نیز با آن همراهی کرد. حالا بسیاری از سازمان ها و نهادها  هر روز به جنبش های حمایتی از سیاهان می پیوندند و خواستار رسیدن سیاهان به جایگاه واقعی خود در مقام انسان هستند، دغدغه ای که قرن ها از نیاکانشان در این سرزمین با آنان همراه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما