شناسهٔ خبر: 41201595 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد ریال به روستاییان خراسان شمالی | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سهم استان از تسهیلات روستایی و عشایری، پرداخت سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال وام ارزان قیمت با نرخ چهار و ۶ درصد به متقاضیان بود که تاکنون بیش از چهار هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، محمد اربابی اظهارکرد: پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در استان، ۱۳ درصد بیش از تعهد بوده و در این زمینه استان، رتبه نخست را در میان استان‌های کشور دارد.
 
وی خاطرنشان کرد:  این میزان تسهیلات به پنج هزار و ۲۵۰ طرح پرداخت شده است و مجریان طرح های روستایی و عشایری، ایجاد هشت هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی را تعهد کرده اند.
 وی با اشاره به این که ۶۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده برای طرح های روستایی و عشایری در بخش کشاورزی، برای اجرای دامپروری بوده است، گفت: اکنون اشتغال در بخش دامداری استان، به حالت اشباع رسیده است از این رو، از اواخر سال ۹۷، پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به رسته دام متوقف شده است.
 
اربابی با اشاره به این که ارزان بودن تسهیلات روستایی و عشایری، اقبال به دریافت این اعتبارات را افزایش داده است گفت: در نواحی صنعتی استان طرحهای زیادی در حوزه فراوری گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی ودامی وبسته بندی محصولات کشاورزی در حال اجرا است.
 
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: البته در این زمینه نیاز است تا زنجیره تولید در بخش دام، کامل شود؛در این زمینه، متقاضیانی برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده و در زمینه ایجاد و راه اندازی واحدهای مربوط اقدام کرده اند.  
 
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

نظر شما