شناسهٔ خبر: 41201512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

حال و روز ارگ بم، ۲۵ سال پس از ثبت جهانی

صاحب‌خبر - "محسن قاسمی" با اشاره به ۱۷  تیرماه سالروز ثبت جهانی منظر فرهنگی ارگ بم گفت: هم اکنون مرمت بنای شاخص ارگ تاریخی و کهن بم عمارت کلاه فرنگی آغاز شده که تا یک‌ ماه دیگر به پایانخواهد رسید.
مدیر پایگاه جهانی ارگ بم با بیان اینکه بالاترین نقطه ارگ بم در ارتفاع ۶۰ متری از سطح ارگ بم تا بالای کلاه فرنگی است افزود: مرمت و بازسازی عمارت دروازه دوم ارگ بم و مرحله دوم خانه سیستانی ها در ارگ بم نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری تکمیل خواهد شد.
قاسمی با اشاره به اینکه مرمت خانه میر اکبر یکی دیگر از واحد های اقامتی ارگ تاریخی بم  و مرمت خانه حاکم نشین ارگ بم به زودی آغاز خواهد شد افزود: بنا داریم تا پایان سال جاری مجموعه حاکم نشین ارگ بم را تکمیل کنیم.
 مدیر پایگاه جهانی ارگ بم در پاسخ به این سوال که چه میزان ارگ جهانی بم مرمت و بازسازی شده است؟ گفت: تاکنون کمتر از ۵۰ درصد ارگ جهانی بم مرمت و بازسازی شده است و برای تکمیل آن به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
قاسمی خاطر نشان کرد: مجموعه ارگ بم و منظر فرهنگی آن و ۲۳ هزار هکتار از اراضی بم و شهر بروات 17 تیرماه سال ۷۴ به عنوان مجموعه میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

نظر شما