شناسهٔ خبر: 41201481 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محمدمهدی رسولی با مهر مطرح کرد؛

داستان یک فداکاری در «سومین روز جهان»/ کرونا کار خود را می‌کند!

زهرا منصوری

محمدمهدی رسولی کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «سومین روز جهان» عنوان کرد که این فیلم داستان فداکاری و از خودگذشتگی را روایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی رسولی کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «سومین روز جهان» که به تازگی مجوز ساخت دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم گفت: تقریباً حدود ۱۲ سال پیش مجموعه داستانی منتشر شد که یکی از آن داستان‌های آن «روایت هفتم از جهان» نام داشت. همان موقع که داستان نوشته و تمام شد متوجه شدم مختصات و وجوه سینمایی در آن نهفته است.

وی افزود: بنابراین به این صرافت افتادم که بر اساس این داستان کوتاه، فیلمنامه‌ای بنویسیم به همین ترتیب حدود ۴ سال بعد، شروع به نگارش فیلمنامه کردم که این فیلمنامه ۲ سال باقی ماند و در این مدت آن را بازنویسی کردم تا اینکه پروانه ساخت «سومین روز جهان» را دریافت کردیم. البته قرار بود پیش از این فیلم، فیلم دیگری با نام «ترانه‌های پدری» در حوزه کودک را جلوی دوربین ببرم اما با توجه به شرایط کرونایی و ریسک بالای کار به دلیل حضور بچه‌ها، کار «ترانه‌های پدری» را متوقف و به سال آینده موکول کردیم.

رسولی بیان کرد: «سومین روز جهان» درباره شخصیتی است که بر خلاف تمام مشکلات و مصائبی که برایش پیش می‌آید، می‌خواهد همچنان به معیارهای خود پایبند بماند که بزرگترین معیار او نوعی گذشت و فداکاری است. این موضوع در مقابل نیازها و منافع شخصی تعارض ایجاد می‌کند به همین جهت تلاش می‌کند تا آن‌ها را حل کند.

این کارگردان توضیح داد: فصل موردنیاز ما برای فیلمبرداری، تابستان است چون در بخشی از فیلم، کاراکتر ما در یک موقعیت گرم گرفتار می‌شود از همین رو برخی مقدمات کار را فراهم کرده‌ایم. در حال حاضر هم مشغول گفتگوهای اولیه هستیم و فکر می‌کنم اگر مشکلی پیش نیاید بتوانیم در تابستان فیلم را کلید بزنیم. این را هم باید بگویم که بخشی از فیلم در یک سربازخانه، بخشی در شهرهای حاشیه‌ای، بیمارستان و… روایت می‌شود.

رسولی مطرح کرد: کرونا کار خود را می‌کند و نمی‌شود ایستاد بنابراین ما هم باید به کار خودمان بپردازیم ولی در عین حال باید تمام پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: من سال‌ها به ساخت فیلم در تلویزیون پرداختم اما حالا این اولین تجربه سینمایی من است.

نظر شما