شناسهٔ خبر: 41201341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاثیر کرونا ویروس بر اقتصاد با تعطیلی اصناف و بازار

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: چالش‌های اقتصادی از زمان شیوع ویروس کرونا اصناف خوزستان و بخصوص اهواز را تحت تاثیر قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابوالقاسم کوره‌چینی دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا اصناف خوزستان و بخصوص اهواز را تحت تاثیر قرار داد و تلاش زیادی برای تداوم فعالیت برخی واحد‌ها صورت گرفت، اما جمع آوری و تعطیلی این کسب و کار‌ها آغاز شد.

او بیان داشت: بیشترین فشار ممکن بر اصناف پرخطر اعمال شده که به‌دلیل محدودیت‌ها هنوز اجازه فعالیت ندارند همچنین تالار‌های پذیرایی به مدت ۵ ماه است که فعالیتی نداشته‌اند و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از افراد شاغل در زنجیره کسب و کار‌های مربوط به مراسم عروسی از کار بیکار شدند.

کوره‌چینی افزود: تعطیلی این واحد‌های صنفی باعث شد تا مراسم جشن و عروسی به ویلا‌ها و باغ تالار‌ها هدایت شود و این صنف اعلام کردند با انجام اقداماتی مانند ارائه ماسک و نصب تونل‌های ضدعفونی کننده، فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها حاضر به فعالیت هستند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز تصریح کرد: در هر صورت حفظ سلامتی و جان مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است در این رابطه برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد همچنین واحد‌های صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، می‌توانند در قبال هر فرد بیمه شده بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/م

نظر شما