شناسهٔ خبر: 41201289 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هشتمین عرضه اولیه انجام می‌شود | نقدینگی ۹۵ هزار تومانی با احتمال کاهش

هشتمین شرکت جدید سال امروز ۱۸ تیر ماه با عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام لیزینگ پارسیان در بورس تهران وارد بازار سهام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بورس پرس، امروز ۲۰ درصد از سهام لیزینگ پارسیان در بورس تهران عرضه اولیه و طی آن ۴۰۰ میلیون سهم( ۳۳۵ میلیون سهم در روز عرضه اولیه و ۶۵ میلیون سهم روز بعد عرضه به صندوق های سرمایه گذاری) با محدوده قیمتی ۳۰۰ تا ۳۲۰ تومانی و سهمیه ۳۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی واگذار می شود.

براساس این گزارش، هر چند نقدینگی لازم برای خرید ۳۰۰ سهم "ولپارس" حدود ۹۵ هزار تومان است اما طبق تجربه عرضه های اولیه قبلی و به دلیل استقبال سرمایه گذاران، سهمیه و نقدینگی، کمتر از رقم اعلام خواهد بود.

در این میان برای اولین بار از ۱۷ بهمن سال ۹۵  (واگذاری هلدینگ برکت)، ثبت سفارش سهام شرکت های تازه جدید دو روزه شد که مربوط به ساعت ۱۳ تا ۱۶ دیروز و ۸ تا ۱۰:۳۰ امروز است.

طبق بررسی های بورس پرس، لیزینگ پارسیان با ۸۱ نیروی انسانی دارای سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی است و ۱۰۰ درصد سهام آن به گروه مالی پارسیان تعلق دارد. انجام عملیات لیزینگ، خرید و فروش اوراق بهادار به منظور مدیریت نقدینگی و مشارکت در تامین سرمایه هرگونه شرکت در شمار فعالیت ها محسوب می شود.

براساس این گزارش، طی سال جاری سهام ۷ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا و سرمایه گذاری سیمان تامین به ترتیب در ۲۰ و ۲۷ فروردین، ۱۰ و ۳۱ اردیبهشت، ۷ خرداد، ۴ و ۱۱ تیر عرضه اولیه شده اند و لیزینگ پارسیان هشتمین شرکت تازه وارد سال بشمار می رود.

برچسب‌ها:

نظر شما