شناسهٔ خبر: 41201249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقبال ۵۰ درصدی از سنجش دانش‌آموزی نسبت به سال گذشته

تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در دو روز ابتدایی آغاز طرح سنجش با بیش از ۱۰۵ هزار نوبت‌گیری، نسبت به سال گذشته با استقبال ۵۰ درصدی مواجه بودیم.

صاحب‌خبر -

سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش افزود: دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها سنجش می‌شوند و ارجاعات تخصصی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: خروجی ارجاعات تخصصی دانش‌آموزان ثبت‌نام در مدارس استثنایی است؛ از این رو امسال پیش‌بینی می‌شود که ۱۰ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان در حوزه استثنایی ثبت‌نام می‌کنند.

رییس سازمان آمورش و پرورش استثنایی پیش‌تر از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح سنجش نوآموزان خبر داده بود و گفت: ۲ هزار و ۲۰۰  پایگاه سنجش با حضور ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در سراسر فعال است.

حسینی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت در سال ۱۳۷۳ و دیگر اسناد بالادستی، اساسنامه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و قانون برنامه پنج ساله طرح سنجش هر ساله اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن یک آموزش‌وپرورش کیفی باید تلاش کنیم لذا ارتقای کیفیت و عدالت دو جوهره اساسی سند تحول بنیادین است.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش‌وپرورش‌ اعلام کرده است که طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی تا آغاز سال تحصیلی ادامه دارد؛ زیرا این طرح تسهیل‌کننده جریان یادگیری و مروری بر سلامت دانش‌آموزان است.

محسن حاجی میرزایی معتقد است: یادگیری تنها به استعداد بستگی ندارد بلکه به توانایی جسمانی، توانایی شنیدن، دیدن و گفتن نیز بستگی دارد؛ بنابراین باید تمام توانایی نوآموزان سنجیده شود تا آموزش‌های متناسب با نیاز هر یک ارائه شود.

به گفته وی، طرح سنجش که از سال ۱۳۷۳ با پوشش یک ونیم درصدی آغاز شد، اکنون به بیش از ۹۹ درصد رسیده است.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز دستورالعمل مالی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال ۱۳۹۹ را به استان ها ابلاغ کرده است.

بر اساس این دستور العمل و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در پرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی پایگاه های سنجش اجرای مفاد مالی دستورالعمل بر عهده شورای سنجش استان ها است.

نظر شما