شناسهٔ خبر: 41199988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۱۷ تیر ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارسی از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در نشست شورای معادن استان بر احیای ظرفیت‌ها در حوزه معدن تاکید کرد و گفت: استان ایلام در بعد معدن سرشار از منابع خدادادی است اما فعالیت خاصی برای بهره برداری و استفاده مناسب از این منابع انجام نمی‌شود.

وی در ادامه خواستار تحرک بیشتر در استفاده از ظرفیت‌های مهم معدن در استان شد و افزود: امروز برخی مجوزهای طولانی مدت گرفته‌اند و در این زمینه کاری نکرده‌اند لازم است خلع ید شوند و آن کار به اهل خود واگذار شود.

دستگیری ۶ نفر به دلیل نزاع دسته جمعی در دهلران

صابر نجومی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران، گفت: شش نفر در این شهرستان به دلیل نزاع دسته جمعی دستگیر شدند.

وی افزود: عصر امروز نزاع دسته جمعی در یکی از مناطق شهر دهلران رخ داد که سه نفر زخمی شدند.

همزمانی آنفلوآنزا و کرونا در صورت رعایت نکردن مردم 

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: اگر هم‌ اکنون سیر گسترش کرونا با همکاری و همراهی مردم کند شده و تا مهرماه فروکش کند می‌توان بر بیماری غلبه کرد اما اگر این روند ادامه یابد و به مهرماه و فصل پاییز برسد همزمانی آنفلوآنزا با کرونا ترسناک خواهد بود.

وی افزود: اسفند و فروردین ‌ماه استان‌های غربی ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند اما با از سرگیری فعالیت‌ها این میزان کاهش یافت و به تدریج در منطقه غرب کشور به پایین‌ترین حد ممکن و حدود پنج درصد رسید.

۸۵ درصد جایگاه‌های CNG ایلام استانداردسازی شد

علی‌اصغر چاغروندی مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام، گفت: ۸۵ درصد جایگاه‌های CNG این منطقه در استان استانداردسازی شد.

وی افزود: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان، کاهش خطرات احتمالی در جایگاه‌ها و هزینه‌ها، نگهداری مطلوب و تعمیرات به‌موقع قطعات و تجهیزات مورد استفاده در جایگاه‌های CNG و در مدار بودن آن‌ها، با پیگیری‌های به عمل آمده از ۲۳ باب جایگاه تک منظوره و ۲ منظوره ۸۵ درصد این جایگاه‌ها موفق به اخذ تاییدیه بازرسی ادواری از سازمان ملی استاندارد شده و مابقی جایگاه‌ها نیز در حال استانداردسازی تجهیزات خود هستند.

پلمب ۳۱ واحد صنفی متخلف در ایوان

سعید عالی‌پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان، گفت: ۳۱ واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمپ و طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف ادامه دارد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح‌های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی و انتظامی برای حفظ سلامت آحاد جامعه و پیشگیری از انتشار کرونا، طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

انتهای پیام/ 970821

نظر شما