شناسهٔ خبر: 41199407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان خبر داد

سازمان بیمه سلامت استان همدان پیشگام در خدمات الکترونیک

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: سازمان بیمه سلامت بنا دارد پیشگام سایر دستگاه‌های دولتی خدمات خود را تحت عنوان سازمان الکترونیکی به صورت الکترونیکی ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

 سازمان بیمه سلامت استان همدان پیشگام در خدمات الکترونیکبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر سعید فرجی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت بنا دارد پیشگام سایر دستگاه‌های دولتی خدمات خود را تحت عنوان سازمان الکترونیکی به صورت الکترونیکی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: اگر ما بتوانیم خدمات را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم یک خدمات کم‌هزینه با بهره‌وری بالا خواهیم داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: وقتی دفترچه به صورت الکترونیکی باشد جلوگیری از انتقال بیماری به خصوص کرونا کاهش می‌یابد، دارو هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و زنجیره انتقال بخشی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه خدمات الکترونیکی باعث می‌شود مصرف کاغذ و اسناد بستری کاهش یابد و مدیریت سبز و قطع کمتر درختان اتفاق افتد، افزود: تا ابتدای سال ۹۹ فقط ۷۷ نفر از پزشکان همکاری کردند و به صورت الکترونیکی نسخه نوشتند.

فرجی ابراز داشت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری روند الکترونیکی تسریع یافت و در سطح استان ۲۵۴ پزشک نسخه الکترونیکی می‌نویسند و از سامانه استعلام می‌کنند.

وی اضافه کرد: حدود ۳۵۴ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص طرف قرارداد هستند که به تفکیک شهرستانی۱۳۱ پزشک در همدان بیش از ۶۰ درصد نسخه نویسی انجام می‌شود، ۵۴ پزشک در ملایر بالای ۹۰ درصد انجام شده است، نهاوند ۳۳  پزشک که از این تعداد ۲۹ نفر نسخه نویسی انجام می‌دهند که بالغ بر ۸۰ درصد می‌شود، رزن ۱۲ پزشک دارد که  نسخه الکترونیکی  انجام می‌دهند و کبودراهنگ با ۶ پزشکی که دارد نسخه‌نویسی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: برگزاری آزمون وسع و صدور دفترچه بیمه سلامت بدون یارانه از ۱۵ آبان سال گذشته شروع شد که ۳۶ هزار و ۵۷۷ سرپرست خانوار درخواست آزمون وسع کردند که از خدمات بیمه سلامت رایگان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد برای ۲۶ هزار و ۷۵۷  خانواده پیامک ارسال شد که دهک آنها مشخص شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۴۲ خانوار که با افراد تحت پوشش ۲۶ هزار و ۸۷۹ نفر می‌شود؛ دهک‌های یک، دو و سه رایگان هستند، دهک چهار ۵۰ درصد یارانه دریافت می‌کند و دهک پنج به بعد 100 درصد را پرداخت می‌کند.

فرجی با بیان اینکه حق بیمه سالیانه هر نفر ۶۶۴ هزار تومان است که به صورت خانوار دریافت می‌شود، افزود: دهک یک، دو و سه، ۱۲ هزار و ۲۴۳ نفر سرپرست خانواده هستند که با اعضای خانواده ۲۴۶ هزار و ۷۱۸ نفر می‌شود و به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار گرفتند؛ دهک چهار ۶۷۵ سرپرست خانواده و یک هزار و ۳۰۹ نفر با اعضای خانواده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۲ تیر ماه نسخ الکترونیکی خرداد ماه را پرداخت کردیم، گفت: ما در نسخه‌نویسی استان رتبه نهم و در نسخه پیچی و دارو جزء استان‌های رده ۲۵ هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه در سال جاری مبالغ قابل توجهی برای سال گذشته و امسال پرداخت کردیم، بیان کرد: حدود ۱۸ میلیارد تومان از پرداختی های سال ۹۹  انجام شده است و حدود ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در ۱۶ تیرماه پرداخت شد و فروردین ماه برای ارتش و تامین اجتماعی پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه نسخ الکترونیکی سه ماهه اول پرداخت شد، تصریح کرد: بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مربوط به سال ۹۸ پرداخت شد که مربوط به دانشگاه بود و ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مربوط به سطح یک بود که تسویه شد و ۷۰ درصد آبان را هم پرداخت کردیم.

فرجی با بیان اینکه در پرداخت هزینه‌ها در کشور جزء اولین‌ها هستیم، گفت: آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌های خصوصی تا دی ماه ۹۸ پرداخت شد.

انتهای پیام/

نظر شما