شناسهٔ خبر: 41199110 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کووید-19+ جدول و نمودار

بیش از 11 میلیون و 844 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران همچنین اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 543 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 11 میلیون و 844 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 543 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 6 میلیون و 812 هزار و 478 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و روسیه با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای هند، روسیه، پرو، شیلی، اسپانیا، بریتانیا، مکزیک و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز سه شنبه 16 تیر 1399 (7 جولای 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کووید-19+ جدول

آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کووید-19+ جدول

آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کووید-19+ جدول


رکورد شناسایی مبتلایان جدید کووید-۱۹ در آمریکا
بیش از 3 میلیون و 61 هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا گزارش شده که بیش از 133  هزار و 445 نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

تکمیل ظرفیت‌ بیمارستان‌های تگزاس و آریزونا در پی افزایش مبتلایان کرونا
شهردار هوستون به تازگی هشدار داده که ظرفیت سیستم بیمارستانی این شهر در تگزاس از بیماران کرونایی پر شده و این در حالی است که ظرفیت بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های آریزونا نیز رو به اتمام است‌.

سیلوستر ترنر، شهردار شهر هوستون تگزاس اظهار داشت: در صورتی که اقدامی سریع در برابر کروناویروس انجام ندهیم، طی دو هفته آینده سیستم بیمارستان‌های ما با مشکل بسیار جدی مواجه خواهد شد.
 
وی با فرصت طلب خواندن کروناویروس بیان داشت این بیماری هرکسی را که در معرض آن قرار بگیرد مبتلا می‌کند و اکنون بیشترین تأثیر را بر رنگین پوستان به ویژه جمعیت اسپانیایی‌ها گذاشته است. همچنین جوانان نیز از این بیماری در امان نمانده‌اند.

تگزاس یکی از ایالات آمریکا است که با افزایش شدید شمار مبتلایان کرونا مواجه شده است. آخرین اطلاعات اداره خدمات بهداشتی تگزاس نشان می‌دهد که این ایالت از ماه ژوئن شاهد افزایش مداوم در شمار مبتلایان کرونا بوده است. تنها در روز دوشنبه ۵۳۱۸ مورد جدید ابتلا به این ویروس در تگزاس گزارش شده است.

به گفته ترنر، تست کرونای یک نفر از هر چهار نفری که مورد آزمایش کرونا قرار می‌گیرند در هوستون مثبت اعلام می‌شود که در مقایسه با یک نفر از هر ۱۰ نفر در ماه گذشته افزایش زیادی داشته است. شهردار هوستون علت این افزایش را بازگشایی عجولانه دولت دانسته است.

اداره خدمات بهداشتی و درمانی آریزونا نیز روز جمعه فاش کرد که ICUها در این ایالت به دلیل افزایش شمار مبتلایان کرونا تا ۹۱ درصد ظرفیت تکمیل شده بود. این آمار تا روز یکشنبه  به ۸۹ درصد ظرفیت کاهش یافته است.

فرماندار آریزونا در تاریخ ۲۹ ژوئن در واکنش به افزایش شمار مبتلایان کرونا برگزاری تجمعات را ممنوع کرده و بازگشایی کافه‌ها، باشگاه‌ها، پارک‌های آبی و سالن‌های تئاتر را به تعویق انداخت.

فرماندار ایالت آریزونای آمریکا همچنین بر افزایش شمار مبتلایان کرونا میان جوانان تاکید کرده است.

یگر ایالات آمریکا نیز بازگشایی‌های قرار گرفته در دستور کار را متوقف کرده‌اند. برای مثال فرماندار کالیفرنیا پس از افزایش ۵۵ هزار نفره‌ی شمار مبتلایان کرونا در هفته گذشته، کافه‌ها و رستوران‌ها را در چندین منطقه تعطیل کرد.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 66 هزار و 93 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.
برزیل پس از ایالات متحده آمریکا بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا ثبت کرده است. بیش از یک میلیون و 643 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.

رئیس جمهوری برزیل کرونا گرفت
آزمایش کرونای خاویر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل مثبت اعلام شد. او از دوستان دونالد ترامپ به شمار می‌رود که منشی اش پیشتر کرونا گرفته بود و و در هفته های اخیر به خاطر ضعف مدیریت اش در مقابله با کرونا مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود.

کرونا در هند
وزارت بهداشت هند امروز اعلام کرد: 21 هزار و 670 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

در حال حاضر بیش از 742 هزار نفر در این کشور به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و 20 هزار و 643 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

داروی موثر بر ویروس کرونا به بازار سیاه هند راه یافته است
تحقیقات بی بی سی نشان می دهد که دسترسی بیماران بدحال مبتلا به ویروس کرونا به دو داروی رمدسیویر و توسیلیزوماب در بازار رسمی این کشور کمیاب شده اما به میزان زیاد در بازار سیاه و به بهای گزاف فروخته می شود.

بررسی های پزشکی نشان داده است که این دو دارو در حال حاضر موثرترین دارو در کاهش تلفات ناشی از ابتلای به ویروس کروناست.

خانواده های بیماران مبتلا به بی بی سی گفته اند که یافتن این داروها در داروخانه های رسمی دشوار است اما می توان آن را در بازار سیاه یافت که به قیمت بالاتر به فروش می رسد.

کرونا در روسیه
شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در روسیه به 10 هزار و 494 تن افزایش یافته است. بر اساس آمار دولت این کشور تنها در 24 ساعت گذشته 198 تن جان باخته و 6 هزار و 368 تن هم به کرونا مبتلا شده‌اند. از مسکو، پایتخت روسیه به عنوان آسیب‌دیده‌ترین منطقه بر اثر شیوع کووید-۱۹ در این کشور یاد می‌شود.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 388 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 298 هزار و 869 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هفتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته است.

تحقیقات در اسپانیا باعث تردید در مورد 'ایمنی جمعی' در برابر ویروس کرونا شده است
تحقیقاتی که در اسپانیا صورت گرفته باعث تردید جدی در مورد مقابله با گسترش ویروس کرونا از طریق ایمنی جمعی یا "مصونیت گله ای" شده است.

ایمنی جمعی در برابر یک بیماری مسری زمانی ایجاد می شود که تعداد قابل توجهی از یک جمعیت به خاطر ابتلا و بهبود از آن در برابر عامل بیماری مصونیت یافته باشند. در چنین صورتی، اگر یک نفر به بیماری مبتلا شود، احتمال انتقال بیماری از او به دیگران بسیار کم است و باعث شیوع گسترده نمی شود.

کارشناسان ابتلای بین 70 تا 90 درصد یک جمعیت به بیماری را برای ایجاد ایمنی جمعی لازم می دانند.

بررسی های انجام شده در اسپانیا، که شاهد یکی از بدترین موارد شیوع ویروس کرونا در اروپا بود، نشان می دهد که تنها در حدود 3 درصد از جمعیت در برابر این بیماری مصونیت یافته اند.

به این ترتیب، مقابله با این بیماری در آینده به یافتن واکسن یا داروی موثر موکول است.

کرونا در بریتانیا؛ 155 تن به جان باختگان افزوده شدند
بر اساس اعلام وزارت بهداشت بریتانیا در 24 ساعت گذشته 155 تن در سراسر این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. به این ترتیب تاکنون 44 هزار و 391 تن در بریتانیا بر اثر کووید-19 فوت کرده‌اند.

افزایش مجدد متبلایان به کرونا در آلمان
براساس اعلام آلمان تعداد مبتلایان به کووید 19 در این کشور افزایش داشته و تعداد کل مبتلایان در این کشور را به 198 هزار و 243 نفر رسانده است.

همچنین با فوت 2 نفر مبتلا به کرونا تعداد جان‌باختگان به 9 هزار و 94 نفر در آلمان رسیده است.

تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا
شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 899 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 241 هزار و 956 نفر رسیده است که ایتالیا را یازدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 305 هزار و 703 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 10772 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است.

کرونا در فرانسه
فرانسه تایید کرده که 168 هزار و 335 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 29920  هزار نفر هم درگذشته‌اند.

کرونا در ترکیه
ترکیه بیش از 207 هزار و 897 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 260 تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی؛ شمار مبتلایان به بیش از 217 هزار تن رسید
شمار مبتلایان در عربستان سعودی به بیش از 217 هزار تن افزایش یافته است.

عربستان سعودی از نیمه ماه میلادی مارس محدودیت‌هایی برای مقابله با کرونا وضع کرده بود که ماه گذشته لغو شد. این کشور در میان شش کشور حاشیه خلیج فارس بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا را دارد.

تنها در روز گذشته 3 هزار و 392 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 217  هزار و 108 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 2 هزار و 17 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین
شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 8 نفر تاکنون 83 هزار و 565 نفر گزارش شده است.

پکن شیوع کرونا را تا حد زیادی کنترل کرد
پکن پایتخت چین برای نخستین بار پس از شیوع ویروس کرونا در ماه گذشته، هیچ مورد جدیدی را که ویروس به صورت محلی منتقل شده باشد، شناسایی نکرده است.

شیوع کرونا در پکن ابتدا از یک بازار بزرگ مواد غذایی آغاز شد و به دنبال آن ۳۳۵ نفر دیگر مبتلا شدند.

پیش از شیوع کرونا در ماه گذشته میلادی، برای نزدیک به دو ماه این شهر تنها مواردی از ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده بود که مبتلایان از خارج وارد چین و پایتخت آن شده بودند.

به دنبال گسترش کرونا، دولت چین آزمایش‌های گسترده، تعطیلی برخی مکان‌ها و محدودیت‌های مسافرتی وضع کردند.

چین کانون شیوع کرونا در جهان به شمار می‌‌آید اما تجربه تقریبا موفقی برای کنترل بیماری در مقایسه با دیگر کشورها دارد.

کرونا در افغانستان؛ شناسایی کمتر از ۲۰۰ مورد جدید ابتلا و ۲۲ مرگ
وزارت صحت/بهداشت افغانستان اعلام کرده که در شبانه روز گذشته تنها ۱۹۴ مورد مثبت کرونا در این کشور شناسایی شده و شمار مبتلایان کرونا به ۳۳ هزار و ۳۸۴ نفر رسیده است.

همچنین این نهاد گفته که ۲۲ مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ را نیز ثبت کرده که با آمار جدید، شمار جان باختگان این بیماری به ۹۲۰ نفر افزایش یافته است.

به اساس اطلاعات وزارت بهداشت با بهبود یافتن ۱۲۶ بیمار دیگر، شمار بهبودیافتگان از بیماری کووید ۱۹ نیز به ۲۰ هزار و ۱۵۱ نفر رسیده است.

موارد مثبت تازه شناسایی شده کرونا شامل ۱۵ مورد در کابل، ۵۷ مورد در هرات، ۶ مورد در قندهار، ۱۱ مورد در بلخ، در ننگرهار و لغمان هر کدام یک مورد، ۲۳ مورد در تخار، ۱۲ مورد در بادغیس، در لوگر، کنر و خوست هر کدام دو مورد، ۱۱ مورد در غزنی، در پروان و بدخشان هر کدام پنج مورد، ۶ مورد در وردک، ۳۲ مورد در دایکندی و ۳ مورد در پنجشیر بوده است.

در ایران ۲۰۰ بیمار دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند
در ایران سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۲هزار و ۶۳۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته گفت: ۲۰۰ بیمار دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند.

وی گفته: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسیده است.

به گفته لاری در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

او گفته ، ۳۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، لزوم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌های گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.


افزایش 12 برابری جان باختگان کرونا در استان کرمانشاه
در ایران رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش 12 برابری تلفات کرونا در این استان در تیرماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داده است .

دکتر محمودرضا مرادی گفته در اسفندماه هر دو روز یک نفر بر اثر کرونا فوت می کردند که این تعداد به روزانه ششن نفر در تیرماه رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفته : میانگین موارد بستری مبتلا به کرونا نیز در تیر ماه‌ نسبت به اسفند 4.3 برابر شده است.

به گفته مرادی در اسفند ماه روزانه ۳۲ مورد بستری مبتلا به کرونا در این استان بوده که این تعداد در تیرماه به روزانه ۱۰۹ نفر رسیده است.

جان‌باختگان کرونا در مکزیک از ۳۰ هزار نفر گذشت
شماره فوتی‌ها ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور مکزیک به بیش از 31 هزار نفر رسیده و این ویروس همچنان در آمریکا لاتین قربانی می‌گیرد.

روز گذشته 480 نفر در اثر ابتلا به کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان را به 31 هزار و 119 نفر رساند.

همچنین روز گذشته 4 هزار و 902 نفر مبتلای جدید در مکزیک شناسایی شدند که تعداد کل مبتلایان را به 261 هزار و 750 نفر رسانده است.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 497 هزار و 854 نفر مبتلا و 11 هزار و 731 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

کرونا در تاجیکستان؛ ۵۳ مورد جدید ابتلا در شبانه‌روز اخیر
وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی تاجیکستان از ثبت ۵۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در بیست و چهار ساعت اخیر خبر داده است. به گفته این منبع در شبانه‌روز اخیر ۵۱ نفر بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.

مقامات می‌گویند، حالا ۲۲۰ نفر به ظن ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستانها تحت نظارت پزشکان هستند. بنا به خبر وزارت بهداشت تاجیکستان از ۳۰ آوریل تا عصر امروز، ۷ ژوئیه در مجموع در این کشور ۶۳۱۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۹۶۵ نفر از آنها بهبود یافته‌اند.

مقامات بهداشتی تاجیکستان تعداد افرادی را که تا امروز در این کشور از ویروس کرونا جان داده‌اند، ۵۳ نفر اعلام کرده‌اند.

اما بر اساس یک فهرست غیررسمی که در وب سایت "کی وی تی جی" به نشر رسیده و تا اواسط ماه گذشته میلادی به روز می‌شده، در تاجیکستان ۴۳۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماریی کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

مقام اسرائیلی به خاطر افزایش آمار مبتلایان به کرونا استعفا کرد
در پی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسرائیل، سیگال سادتزکی، مدیر سازمان بهداشت عمومی این کشور از سمت خود کناره گیری کرده است.

سادتزکی گفته است که در اعتراض به واکنش دولت به شیوع بیماری استعفا کرده زیرا تصمیم دولت در لغو محدودیت ها شتابزده بوده و باعث افزایش آمار مبتلایان شده است.

او در استعفانامه خود نوشته است: "دستاوردهای مثبت در مقابله با موج اول شیوع عفونت به واسطه تصیمیم دولت در راه اندازی سریع اقتصاد از دست رفت."

دولت اسرائیل در ماه آوریل در سراسر این کشور قرنطینه خانگی به اجرا گذاشت و در ماه بعد، آمار ابتلای جدید به بیست نفر در روز رسید.

با اینهمه، کوتاه مدتی پس از آن دسئور بازگشایی مدارس و کسب و کارها داده شد که افزایش تدریجی آمار مبتلایان را در پی آورد و هفته گذشته آمار مبتلایان جدید به حدود یکهزار نفررسید.

روزدوشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت که لازم است به منظور اجتناب از برقراری مجدد قرنطینه خانکی "اقدامات محدودی" صورت گیرد.

کرونا در استرالیا؛ ملبورن مجددا برای شش هفته قرنطینه شد
ملبورن و یک ناحیه دیگر در ایالت ویکتوریا مجددا از روز پنجشنبه قرنطینه می‌شود.

این قرنطینه برای شش هفته ادامه خواهد یافت.

ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیاست و در هفته‌های گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا بود.

ملبورن حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما