شناسهٔ خبر: 41198961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

آمریکا رسما از سازمان بهداشت جهانی خارج شد/ بایدن و پلوسی واکنش نشان دادند

ترامپ آمریکا را رسما از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.

صاحب‌خبر -

سناتور ایالت نیوجرسی خبرداد که رییس جمهور آمریکا رسماً این کشور را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.

به گزارش انتخاب، «باب منندز» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی شامگاه سه شنبه اعلام‌کرد که «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا رسماً این کشور را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.

او در پیامی در توئیتر نوشت: «کنگره اطلاعیه ای دریافت کرد که رییس جمهور آمریکا در بحبوحه همه گیری (ویروس کرونا) آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.»

منندز در ادامه این پیام توئیتری با ناهماهنگ و هرج و مرج توصیف کردن نحوه واکنش دولت ترامپ به شیوع ویروس کرونا، نوشت: «این اقدام سبب حفاظت از منفعت یا زندگی آمریکایی ها نمی شود و آمریکایی ها را بیمار و تنها می کند.»

دونالد ترامپ,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار بین الملل

بایدن : آمریکا را به سازمان جهانی بهداشت بر می‌گردانم
 جو بایدن کاندید اصلی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: در اولین روز بعد از پیروزی در انتخابات به سازمان جهانی بهداشت باز خواهم گشت. 

بایدن بامداد چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت: شهروندان آمریکایی‌ها هنگامی که ایالت متحده حامی تقویت سلامت جهانی است، ایمن‌تر هستند. 

به نوشته بایدن، در اولین روز کاری خود به عنوان رییس جمهوری، به سازمان جهانی بهداشت بازخواهم گشت و رهبری ما در صحنه جهانی را بازخواهم گرداند. 

وی با انتقاد از سیاست‌های ترامپ در دوران همه گیری کرونا تاکید کرد: در سراسر جهان مردم با خوش بینی و امید تازه به آینده به این کشور (آمریکا) می‌آیند. آن‌ها ایجا تحصیل می‌کنند و نواوری خواهند داشت و آن‌ها آمریکایی را که ما هم اکنون در آن هستیم، خواهند ساخت. 

بایدن در ادامه نوشت: دونالد ترامپ به این نتیجه نمی‌رسد - ما به رییس جمهوری نیاز داریم که چنین کند. 

باب منندز عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه گفت: ترامپ طی یادداشتی به کنگره، اعلام کرده است به طور رسمی ایالات متحده را از سازمان جهانی بهداشت خارج کرده است. 

وی در یادداشت توئیتری خود اظهار کرد کنگره در بحبوحه همه‌گیری کرونا یادداشتی از رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج رسمی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت دریافت کرد.  

وی پاسخ ترامپ به کووید-۱۹ را آشفته و بی‌ربط توصیف کرد و گفت این کارها جان‌ یا منافع آمریکایی‌ها را محافظت نمی‌کند بلکه آن‌ها را تنها می‌سازد. 

ترامپ جان میلیون ها انسان را به خطر انداخت

« پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا: ️در حالی که سازمان جهانی بهداشت تلاش جهان را برای مقابله با کووید-۱۹ هماهنگ می‌کند،تصمیم ترامپ برای خروج رسمی آمریکا از این سازمان، واقعا اقدامی غیرمنطقی است.

- جان میلیون‌ها نفر در خطر است اما رئیس‌جمهور دارد تلاش بین‌المللی برای غلبه بر شیوع این ویروس را ناکام می‌گذارد.

نظر شما