شناسهٔ خبر: 41198910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سرداری که در تاریخ گم شد /ایران همچنان چشم انتظار فرمانده.../دلنوشته‌ کاربران خبرآنلاین برای حاج احمد متوسلیان

خبرگزاری خبرآنلاین در سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان از مخاطبان خود خواسته بود؛« یک جمله برای حاج احمد متوسلیان» بنویسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین،ظهر روز چهاردهم تیرماه ۱۳۶۱ حاج احمد متوسلیان و همراهانش که با اتومبیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در حال عزیمت به بیروت بودند در یک پست ایست و بازرسی موسوم به حاجز باربرا به فاصله ۴۰ کیلومتری بیروت متوقف شدند و چهار سرنشین این اتومبیل به رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک به گروگان گرفته شدند.

در سالروز ربوده شدن فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در جنگ هشت ساله ایران و عراق، خبرهایی از شهادت و بازگشت پیکر حاج احمد متوسلیان و همرزمانش به کشور مطرح شد، اما برادر حاج احمد این خبرها را تایید نکرده و گفت: این اخبار کذب است.

با این وجود خبرگزاری خبرآنلاین در سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان با انتشار عکسی از کاربران خود خواسته بود؛ «یک جمله برای حاج احمد متوسلیان» بنویسند. 

مردی که جایی در تاریخ گم شد

برخی کاربران خبرآنلاین، با دلنوشته های خود احساستشان را درباره حاج احمد متوسلیان بیان کردند. بهاره یکی از کاربرانی است که برای حاج احمد نوشت:« روحشان شاد روحشان با سیدالشهدا محشور باشه حاج احمد تورو خدا شفاعت ما رو کن و درد دل ماهم پیش خدا بگو خیلی خسته ایم امیدوارم ما رو ببخشید و مدیونتونیم هرچند امیدوارم زنده باشید از صمیم قلب آرزو مندم آمین.»

فردی به نام آسمون نیز نوشت:« ای غایب از نظر به خدا میسپارمت.... جانم بسوختی و به جان دوست دارمت..... تقدیم به عشق جاوید نشان حاج احمد متوسلیان.»

محمد نیز نوشت:« حاج احمد برگرد که ایران اسلامی یکپارچه منتظر بازگشت توست. خدا قوت پهلوان. خدا قوت.» اسماعیل هم نوشت:« سلام سردار نمی دانم چرا با دیدن نام و تصویر بغض عجیبی گلویم را می فشارد و چشمانم ناخودآگاه شروع به باریدن می کند. گویا که تو را از قبل می شناسم و با تو زندگی کرده ام. و وقتی چشمان منتظر مادرت را که انتظار فرزندش را می کشد این بغض بیشتر شده... حاج احمد عزیز تو را دوست دارم و از خداوند منان می خواهم که روز به روز بر درجاتت بیفزاید و مقام تو را نزد خود بالا و بالاتر ببرد. حاج احمد عزیز تو که با یوسف زهرا (س) رابطه نزدیک داری، واسطه شو به حق آبرویی که نزد ایشان داری، که خداوند این امتحان های آخر الزمان را بر ما آسان سازد و در این امتحانات سربلند باشیم و رهبر عزیزمان را در پناه خود حفظ کند و به ما بصیرت دهد که حق و باطل را تشخیص دهیم و راه ما جز راه شهادت قرار ندهد. حاج احمد جان دوستت دارم. راستی سلام ما را هم به حاج قاسم برسان و بگو حلال کن که تو را آن گونه که حقت بود نشناختم.»

کاربر دیگری نیز که محمد نام دارد، نوشت:« مردی که جایی در تاریخ گم شد.» زهرا برای حاج احمد متوسلیان نوشت:« یاران چه غریبانه رفتند از این خانه.»

چشم به راه فرمانده هستیم

در این میان بسیاری از مخاطبان، آرزوی زنده بودن فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله را داشتند. مثلا علی نوشت:« ای کاش زنده برگردند.» یا کاربر دیگری که نامش را منتشر نکرده بود، نوشت:« خوش آمدید به آغوش وطن اما کاش زنده بودید سردار.» 

محسن سوری، برای حاج احمد نوشت:« تا ابد فرمانده منی هنوز از یادآوری چهره پر از صلابتت لبریز از غرور میشوم.» فردی به نام بی‌نام نیز برای حاج احمد نوشت:« چشم به راه فرمانده هستیم.»

کاربر ناشناسی هم نوشت:« باز گرد پرنده خونین بال وطن، ایران منتظر سیاوشی دیگر است غریبی بس است این خاک این مردم که تو را در قلب دارند چشم به راه تو هستند.»

۲۷۲۱۵

.

نظر شما