شناسهٔ خبر: 41198545 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

همکاری ۱۰۰۰ گروه جهادی با کمیته امداد

روزنامه جوان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هزار گروه جهادی تا پایان سال با امداد همکاری خواهند کرد، گفت: به کمک گروه‌های جهادی ۹یونیت دندانپزشکی به مناطق محرومِ کم‌برخوردار ارسال شد.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: مرتضی بختیاری در «مراسم واگذاری یونیت‌های دندانپزشکی به مناطق محروم و کم‌برخوردار» گفت: سال گذشته ۱۴۰گروه جهادی با کمیته امداد همکاری می‌کردند که تا پایان امسال تعداد آن‌ها به هزار گروه جهادی می‌رسد.

وی ادامه داد: این گروه‌ها، جوانان مخلص و تحصیلکرده هستند که با تمام قوا به محرومان خدمت می‌کنند.

بختیاری با اشاره به اینکه مأموریت کمیته امداد، خدمت کردن به محرومان و مستمندان است، گفت: ما وظیفه حمایت از این گروه‌های جهادی را داریم و کاری که جهادگران در روستا‌ها و مناطق محروم با ضریب ۷، ۸ و ۹ انجام می‌دهند، قابل تقدیر است و در این روستاها، مسجد پایگاه آموزشی جهادگران شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: روز گذشته کمیته امداد ۹یونیت دندانپزشکی را به هفت استان محروم سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرد که تمامی این دستگاه‌ها توسط گروه‌های جهادی تهیه شده است.

وی به فعالیت گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: فعالیت این گروه‌ها در حوزه اقتصادی، کشاورزی، باغداری، دام سبک و سنگین، آبزیان و... است که اتفاقات خوبی نیز در این حوزه‌ها رخ داده و این موضوع نشان‌دهنده آن است که فرهنگ انقلابی به روستا‌ها برده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در سایه انقلاب اسلامی باید مدینه فاضله تشکیل شود، گفت: در عرصه اشتغال، گروه‌های جهادی کار‌های بزرگی انجام می‌دهند و از آن‌ها به عنوان راهبران شغلی و هدایتگران کارآفرینان در مشاغل استفاده می‌کنیم.

بختیاری ادامه داد: گروهی از اساتید دانشگاه شریف، گروه جهادی را با هدف ماندگاری مشاغل خانگی راه‌اندازی کردند که یکی از محور‌های اصلی امداد به عنوان یک راهبرد مشاغل خانگی است که از اشتغال خُرد و خانگی، اقداماتی را شروع کرده‌ایم.

به گزارش مهر، بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه ۵۵درصد خانوار‌های تحت پوشش امداد را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: این افراد به دلایل مختلف، سرپرست خانوار شده‌اند و با حمایت از آن‌ها می‌توانیم علاوه بر رونق مشاغل خانگی، در تربیت فرزندان نیز به آن‌ها کمک کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: سال گذشته مددجویان کمیته امداد ۱۳۰هزار مترمربع فرش بافتند و به همین دلیل در سطح بین‌المللی دارای لِگوی «احسان» شدیم.

وی سپس با اشاره به اینکه در حوادث غیرمترقبه بسیار پرحادثه هستیم، گفت: گروه‌های جهادی در سیل، زلزله و... همیشه پیشگام بوده‌اند و اگر مبنای قانونی پیدا کنند، قطعاً حرکتی بیشتر و بهتر انجام می‌دهند.

بختیاری با تأکید بر اینکه مردمی کردن امدادگری جزو نگاه رهبری است، افزود: گروه‌های جهادی در این زمینه همیشه به ما کمک کرده و خواهند کرد، البته کمک خیرین و مردم را نیز نادیده نمی‌گیریم. برای مردمی کردن امدادگری، نیاز به کمک‌های مردمی داریم که در این خصوص گروه‌های جهادی همیشه پیشگام بوده‌اند.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، بحث درمان یکی از مسائلی است که اگر سراغ آن نرویم، افراد محروم توانایی تأمین هزینه‌های آن را ندارند و ما باید درمان را به داخل خانه‌ها ببریم.

برچسب‌ها:

نظر شما