شناسهٔ خبر: 41198184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سه شنبه های تکریم در منزل شهید والامقام «محمد رضا قربانی»

دومین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، سه شنبه ۱۷ تیر با حضور مجازی «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در منزل شهید محمدرضا قربانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در راستای پاسداشت مقام والای شهدا و تکریم خانواده های معظم ایشان، اسدالله تولیده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و حجت الاسلام  چراغی پور، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با خانواده شهید والامقام «محمدرضا قربانی» دیدار و از صبر و ایثارگری این خانواده تجلیل کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این دیدار با تقدیر از توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئیس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور، نسبت به اختصاص برگزاری دومین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم به استان ایلام، اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم به عنوان رویداد محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و  با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد  استان به صورت ویژه ای برگزار می شود.

 حجت الاسلام  «علی چراغي پور»  تصریح کرد:  اين طرح همزمان با سراسر کشور به صورت ويژه به مدت 10 هفته تا 31 شهريور مصادف با چهلمين سالگرد دفاع مقدس با همکاري ويژه بنياد شهيد و امور ايثارگران استان ايلام در اين استان برگزار می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: استان ايلام در طول 8 سال دفاع مقدس 3 هزار شهيد، بیش از ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقديم آرمان‌هاي نظام و انقلاب اسلامی کرده و مردم این استان نقش مهمی در دفاع از کیان اسلامی در طول ۸ سال دفاع مقدس داشته اند.

 

« اسدالله تولیده»  با بیان اینکه از ۳ هزار شهید استان  11 شهيد از شهداي روحاني استان هستند، ابراز کرد: روحانیون استان ایلام از جمله مرحوم آیت الله حیدری ایلامی،مرحوم آیت الله تعمیرکاری و مرحوم آیت الله مروارید در دوران ۸ سال دفاع مقدس لباس رزم پوشیده و در کنار رزمندگان اسلامی در جبهه ها حضور یافتند.

 

وی  با بیان اینکه امروز در منزل  روحانی شهيد محمدرضا قرباني اولين شهيد روحاني استان ايلام  طرح ملی سه شنبه های تکریم برگزار می شود، گفت: شهيد محمدرضا قرباني يکي از بسيجيان فعال تيپ امام صادق (ع) بودند که در سال 61 در شرق بصره و در سن 20 سالگي به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 

همچنین دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز که از طریق ویدئو کنفرانس مهمان این برنامه بودند با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و گفت و گو کردند.

 

 طرح «سه شنبه‌های تکریم» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار است تا پایان شهریورماه، با هدف دلجویی از خانواده معظم شهدا و بزرگداشت ایثارگران در استان ادامه داشته باشد.

 

 گفتنی است روحانی شهید والامقام «محمد رضا قربانی»، اولین شهید روحانی استان است که با عضویت تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق (ع) ویژه روحانیون، در سال ۱۳۶۱، در عملیات رمضان در شرق بصره و در حالی که تنها بیست سال سن داشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از گذشت ۱۳ سال در سال ۷۴ توسط گروه تفحص شناسائی و به آغوش خانواده بازگشت.

پایان پیام/92

نظر شما