شناسهٔ خبر: 41198167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قاسمی: روابط ایران و فرانسه می‌تواند شاهد گسترش در تمامی همکاری‌ها باشد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه گفت: بی شک روابط ایران و فرانسه که از تاریخی طولانی برخوردار است می‌تواند در پرتو تلاش مشترک و اراده‌ای دو سویه شاهد گسترش تمامی همکاری‌ها و در همه حوزه‌های متصور و ممکن باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی روز سه شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با انتصاب ژان کاستکس نخست وزیر جدید جمهوری فرانسه و انتخاب کابینه جدید، امروز در نخستین ساعات بامداد طی نامه‌ای انتصاب وی را به مقام نخست وزیری جمهوری فرانسه را تبریک گفتم و برای وی و هیات دولت جدید آرزوی موفقیت کردم.

وی تاکید کرد: در نامه‌های جداگانه‌ای به سایر وزیران کابینه جدید ضمن تبریک به آنها، همکاری‌های دیرپای چند صد ساله ایران و فرانسه در طول ادوار طولانی گذشته را به عنوان پشتوانه‌های مهمی از تجارب و چگونگی همکاری‌ها و مراودات علمی و فرهنگی و اقتصادی فی مابین برشمردم.

قاسمی افزود: در این نامه‌ها به معضلات و مشکلات جهانِ در حال گذار کنونی و بخصوص تهدید صلح و امنیت بین المللی و افراط گرایی و تروریسم، آثار مخرب اقتصادی همه گیری کووید- 19 و تاثیر غیرقابل باور آن در عرصه اقتصاد جهان، بر ضرورت همکاری‌های سازنده در جهت تغییر وضعیت موجود و تلاش برای دنیایی با هدف خروج از یکجانبه گرایی و تحکیم چند صدایی و چند جانبه گرایی و حصول استقلال و صلح و امنیت جهانی در پرتو اصلاح برخی از روزهای نامطلوب برجای مانده از گذشته که جهان و جهانیان را به سهولت در معرض سخت ترین بحران های غیرقابل تحمل و باور قرار می‌دهد، تاکید کردم.

به گزارش ایرنا، وی در این توئیت تصریح کرد: بی شک روابط ایران و فرانسه که از تاریخی طولانی برخوردار است می‌تواند در پرتو تلاش مشترک و اراده‌ای دوسویه شاهد گسترش تمامی همکاری‌ها و در همه حوزه‌های متصور و ممکن باشد.

سفیر ایران در فرانسه اضافه کرد: همچنین در پایان دوران کاری ادوارد فیلیپ نخست وزیر پیشین فرانسه که جایگاه خود را به ژان کاستکس داد از تمامی همکاری های وی در طول دوران نخست وزیری قدردانی کرده و ضمن تبریک سمت جدید که با انتخاب مردم به عنوان شهردار شهری مهم (لو آور) انتخاب شده، برایشان آروزی موفقیت کردم.

انتهای پیام/

نظر شما