شناسهٔ خبر: 41197828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

از سرگیری دوباره فعالیت در گذرگاه مرزی شلمچه

ابنا

فعالیت تجاری در مرز شلمچه بین ایران و عراق، از سرگرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ فعالیت تجاری در گذرگاه مرزی شلمچه در استان بصره در جنوب عراق پس از چهار ماه توقف به دلیل شیوع کرونا، دوباره از سرگرفته شد.

"اسعد العیدانی" استاندار بصره در این باره گفت: گذرگاه مرزی شلمچه چهار ماه پس از بسته شدن دوباره به روی مبادلات بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شد.

وی افزود: گذرگاه مرزی شلمچه، پس از موافقت نخست وزیر و کمیته ملی بهداشت و ایمنی عراق تنها برای انجام امور تجاری و مبادله کالا بازگشایی شده است.

العیدانی بیان کرد که واردات کالاهای ایرانی از طریق گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان به بصره ضمن زمان‌بر بودن سبب شده بود که تجار این استان برای ورود کالا متحمل هزینه گزافی شوند بنابراین در رایزنی با دولت عراق و همکاری سفارت ایران، گذرگاه شلمچه بازگشایی شد.

استاندار بصره ادامه داد: تمام پروتکل های بهداشتی در مبادلات تجاری مرز شلمچه رعایت خواهد شد و با استقرار یک سامانه سیار بارگیری از سوی ایران، ورود و خروج کالا بدون تماس و دخالت انسانی انجام می شود.

طبق توافق مقام های ایرانی و عراقی، گذرگاه مرزی شلمچه دو روز برای مبالات تجاری باز است و در این دو روز محموله های 500 دستگاه کامیون در مرز مبادله خواهد شد.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما