شناسهٔ خبر: 41197602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گواردیولا: اگر عملکرد ما مقابل ساوتهمپتون در بازی با رئال مادرید تکرار شود، از لیگ قهرمانان اروپا حذف خواهیم شد

احمدرضا بختیاری

سرمربی سیتیزن ها از میزان تعهد بازیکنان خود در فصل جاری رضایت دارد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - پس شکست منچسترسیتی مقابل ساوتهمپتون در لیگ برتر انگلیس، پپ گواردیولا خواستار عملکرد بهتری از شاگردانش در بازی مقابل رئال مادرید و آرسنال است.

به گزارش MEN، پپ گواردیولا، سرمربی باشگاه منچسترسیتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با نیوکاسل، راجع به تقابل با رئال مادرید و آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی انگلستان صحبت کرد.

مربیان از وقت استراحت بازی ها برای صحبت با شاگردان خود استفاده می کنند

از گواردیولا راجع به وقت استراحتی که به تیم ها در هر دو نیمه بازی داده می شود سوال شد که آیا موافق اجرای چنین طرحی برای فصل آینده نیز است که او پاسخ داد:

خیر، من فکر می کنم که ما این کار را با توجه به عدم آماده سازی تیم ها برای بازی ها انجام دادیم زیرا فقط 3 هفته برای شروع مجدد بازی ها فرصت داشتیم. شاید انجام این کار به خاطر گرم بودن هوا باشد اما اکنون هوا خیلی گرم نیست. مطمئنا دلیل اصلی این استراحت، عدم وجود شرایط مناسب برای آماده سازی است اما مربیان از آن برای صحبت با بازیکنان خود استفاده می کنند.

برای جذب اهدافی فوق العاده در حال مبارزه هستیم

از گواردیولا راجع به اهداف نقل و انتقالاتی منچسترسیتی در تابستان سوال شد که او پاسخ داد:

در پایان فصل، خواهیم دید که چه خواهد شد. ما همچنان برای جذب اهدافی فوق العاده در نقل و انتقالات، در حال مبارزه هستیم.

میزان تعهد بازیکنان ما پس از 3 فصل موفقیت آمیز، فوق العاده بوده است

با توجه به آنچه که خواستار انجامش هستیم، عملکرد بسیار خوبی داشته ایم. میزان تعهد بازیکنان پس از 2 یا 3 فصل موفقیت آمیز، فوق العاده است اما اکنون در مقطعی هستیم که گاهی اوقات و در برخی از بازی ها مرتکب اشتباه می شویم و توسط تیم حریف، مجازات می شویم. در بازی با آرسنال یا رئال مادرید در فصل جاری، نمایش بسیار خوبی داشتیم و به شیوه همیشگی خودمان بازی کردیم. من هیچ شکی ندارم که چنین نمایش هایی را نیز مجددا می توانیم مقابل این دو تیم داشته باشیم و فرصت بسیار خوبی داریم تا به مرحله بعدی (لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی) صعود کنیم اما اگر عملکرد ما مقابل این دو تیم مانند برخی از نمایش های ما مقابل ساوتهمپتون یا تاتنهام یا بازی خارج از خانه با نوریچ در اوایل فصل باشد، از این رقابت ها کنار خواهیم رفت و آرسنال و رئال مادرید به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. این واقعیتی است که ما باید آن را بپذیریم. ما می توانیم خوش شانس باشیم تا از فرصت های خود برای گلزنی استفاده کنیم و در دفاع نیز فرصت های کمی به حریف بدهیم اما من هیچ شکی ندارم که تیم ما مانند تمامی بازی های فصل جاری، عملکرد خوبی در این بازی ها خواهد داشت، در حال حاضر چنین احساسی دارم.

به 4 امتیاز دیگر برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا نیاز داریم

ما به 4 امتیاز دیگر نیاز داریم تا به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنیم. پس از اینکه آرسنال و برنلی را شکست دادیم، نگران ذهنیت تیم خود در بازی های بعدی شدم اما تلاش بازیکنان ما حتی در بازی هایی که شکست خوردیم نیز فوق العاده بود. همین عامل باعث شده تا من مطمئن شوم که در بازی های آینده لیگ برتر نیز با ذهنیت قدرتمندی به میدان خواهیم رفت.

باید در تمامی بازی های بعدی خود پیروز شویم

از گواردیولا راجع به برنامه های منچسترسیتی برای بازی های آینده سوال شد و او پاسخ داد:

پیروزی در بازی فردا، پیروزی در بازی بعد از آن پیروزی در بازی های بعدی اما بازی فردا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید برنده شویم.

وقتی در 9 مسابقه شکست می خورید، نمی توانید قهرمان لیگ برتر انگلیس شوید

در حال حاضر وقتی که در 9 مسابقه شکست می خورید، نمی توانید قهرمان لیگ برتر انگلیس شوید. شاید در سال های گذشته امکان قهرمانی با وجود 9 باخت وجود داشت اما اکنون غیر ممکن است. اکنون قهرمانان لیگ برتر باید بیش از 90 امتیاز کسب کنند و هنگامی که در 9 مسابقه شکست می خورید، نمی توانید قهرمان شوید. من نتوانستم تا مشکلی که از ابتدای فصل داشتیم را حل کنم. بازی ابتدای فصل خود مقابل تاتنهام را به یاد می آورم، آن ها فقط دو شوت در چارچوب داشتند و ما بیش از 20 شوت به سمت دروازه آن ها داشتیم و در پایان به نتیجه تساوی رسیدیم. مجددا چنین اتفاقی در بازی ما مقابل ساوتهمپتون رخ داد و شاهد وضعیتی به مانند بازی با تاتنهام بودیم. من قادر به تغییر پویایی تیم خود نبوده ام.

در بازی با ساوتهمپتون، شاهد یکی از بهترین نمایش های ژسوس بودیم

من از ژسوس خواستار عملکردی به مانند بازی با ساوتهمپتون هستم. ژسوس در بازی مقابل ساوتهمپتون یکی از بهترین عملکرد های خود را در فصل جاری به نمایش گذاشت.

پس از 13 جولای، نظر خود را درباره رای دادگاه CAS بیان خواهم کرد

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 10 جولای انجام خواهد شد و در تاریخ 13 جولای، رای پرونده ما صادر خواهد شد. بعد از این تاریخ، من نظر خود را بیان خواهم کرد. ما منتظر تصمیم یوفا هستیم. این تصمیم یوفا، هیچ تغییری در فصل جاری ما نخواهد داشت.

تابع تصمیم یوفا هستم

برخی از گزارشات حاکی از آن است که گواردیولا برای برگزاری بازی برگشت منچسترسیتی مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، یوفا را تحت فشار گذاشته است. پپ در این رابطه می گوید:

من آنقدر قدرمند نیستم که بتوانم چنین تاثیری داشته باشم. من رئیس یوفا نیستم. آن ها قوانین خود را دارند. من هرگز با یوفا صحبتی نداشته ام و بارها گفته ام که خواستار بازی در شهر منچستر هستیم اما در جایی بازی خواهیم کرد که یوفا آن را مشخص کرده باشد. آنچه که من از بازی مقابل رئال مادرید می خواهم همین است. این (تصمیم یوفا) همان چیزی است که من می خواهم اما چنین قدرتی ندارم که بتوانم رای یوفا را تغییر دهم.

همچنین بخوانید

گواردیولا: آرزوی من این است که مسی در بارسلونا بماند

گواردیولا: علت شکست ما مقابل ساوتهمپتون، اشتباه ادرسون نبود؛ باید از موقعیت های خود استفاده کنیم

نظر شما