شناسهٔ خبر: 41197593 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

اخبار روز

صاحب‌خبر -

کره‌شمالی بار دیگر احتمال گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد
چند ساعت قبل از آنکه فرستاده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی برای گفت‌وگو درباره از بین بردن بن‌بست مذاکرات اتمی وارد سئول شود، کره‌شمالی روز گذشته بار دیگر تأکید کرد که تمایلی به برگزاری گفت‌وگو با آمریکا ندارد.
به گزارش ایسنا، کاوون جونگ گان، دبیرکل وزارت خارجه کره‌شمالی در امور آمریکا گفت هنوز افرادی هستند که درباره میانجی‌گری مذاکرات بین واشنگتن و کره‌شمالی صحبت‌می‌کنند، حتی پس از آنکه معاون اول وزیر امور خارجه کره‌شمالی کاملا واضح اعلام کرد که پیونگ یانگ با آمریکا وارد گفت‌وگو نمی‌شود. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک‌بار دیگر واضح و شفاف اعلام‌می‌کنیم که تمایلی برای گفت‌وگوی رودررو با آمریکا نداریم. چنین گفت‌وگوهای غیرضروری تغییری ایجاد نمی‌کند. تلاش‌های کره‌جنوبی برای آنکه میانجی‌گری کند، بیهوده خواهد بود.» این اظهارات درست زمانی مطرح شد که استفن بیگان، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی قصد دارد به سئول برود و درباره حل بن‌بست موجود درباره مذاکرات بین آمریکا و کره‌شمالی گفت‌وگو کند.

میزان رضایت مردمی از ترامپ به پایین‌ترین سطح رسید
نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، محبوبیت دونالد ترامپ با افزایش هرچه بیشتر نارضایتی برخی گروه‌های مهم رأی‌دهندگان حامی او در انتخابات ۲۰۱۶ از عملکردش، نزدیک به پایین‌ترین نقطه ثبت‌شده برای او در دوران ریاست جمهوری‌اش شده است. به گزارش ایسنا، جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ مشخص کرد که تنها ۳۸‌درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی عملکرد دونالد ترامپ را تأیید می‌کنند که خیلی کمتر از ۴۹‌درصدی است که به‌عنوان بالاترین میزان ثبت‌شده برای او در اوایل ماه می مطرح شد. با این حال پایین‌ترین‌ درصد محبوبیتی که برای ترامپ تاکنون به ثبت رسیده، مربوط به رقم ۳۵‌درصدی است که در ۲۰۱۷ مطرح شد. عمده تاییدکنندگان ترامپ، جمهوری‌خواهان بودند و ۹۱‌درصد آنها عنوان کردند عملکرد او را تأیید می‌کنند که بیشتر از رقم ۸۵‌درصد ثبت شده در ماه گذشته میلادی است. با این حال، محبوبیت ترامپ در میان مستقل‌ها و دموکرات‌ها آمار پایین جدیدی را تجربه کرده است. ۳۳‌درصد مستقل‌ها در این نظرسنجی عملکرد ترامپ را تأیید کردند که 6‌درصد کمتر از ‌درصدی است که در این‌باره در اوایل ژوئن برای او ثبت شد. تنها 2‌درصد از دموکرات‌ها عملکرد ترامپ را تأیید کردند که کمترین میزان ثبت‌شده در این گروه برای او است. این اختلاف ‌درصد تأیید ترامپ میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بالاترین شکافی است که تاکنون در نظرسنجی‌های شرکت گالوپ در این زمینه ثبت شده است.

ترودو دعوت کاخ سفید را رد کرد
دفتر نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که جاستین ترودو در مراسم روز چهارشنبه گرامیداشت تصویب توافق تجاری جدید بین کانادا، آمریکا و مکزیک در واشنگتن‌ حاضر نخواهد شد. به گزارش ایسنا به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا میزبان آندرس لوپز ابرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک خواهد شد تا توافق آمریکا، مکزیک و کانادا را جشن بگیرند؛ توافقی که جایگزین «قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی» بین این سه کشور آمریکای شمالی شده است. یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد: «در برنامه ترودو تداخلی وجود داشت.» این سخنگو از دفتر نخست‌وزیر کانادا گفت: «درحالی‌که اخیرا بحث‌هایی در مورد حضور احتمالی کانادا در مراسم مذکور وجود داشته است، نخست‌وزیر این هفته برای حضور در یک نشست از پیش برنامه‌ریزی‌شده کابینه و اجلاس پارلمان در «اوتاوا» خواهد بود.» ترودو تحت مقررات سلامت کانادا در جریان بیماری همه‌گیر کرونا باید پس از سفر به آمریکا خودش را به مدت ۱۴روز قرنطینه می‌کرد که این موضوع با وظایفش درباره آغاز به کار پارلمان کانادا تداخل داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما